به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والسملمین سید مصطفی حسینی امروز در نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه با وجود کاستی‌های مختلف در حوزه حفظ قرآن کریم اقدامات قابل توجهی انجام شده است، اظهار کرد: فرمایش رهبری در سال ۷۳ مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم توانست موجب آغاز حرکت‌های جدیدی در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۰ به رهبر انقلاب اسلامی گزارش دادند که پنج هزار نفر حافظ کل قرآن کریم داریم و ایشان دستور دادند که در سطح کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و بعد از آن نیز حرکت‌های مختلف در حوزه حفظ قرآن کریم به صورت گسترده‌تر دنبال شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم مطرح کرد: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به پایگاه ترویج معارف قرآنی تبدیل شده است چراکه مردم نسبت به این مجموعه اعتماد قابل توجهی دارند و مسئولان آستان نیز در این عرصه گام‌های قابل توجهی برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اعتاب مقدس در ترویج معارف قرآنی باید به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند در راستای افزایش جمعیت حافظان قرآن کریم دستاوردهای مورد نظر را رقم بزنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در کشور نه فقط از مؤسسات قرآنی حمایت نکرده بلکه گاهی به رقیب آن‌ها نیز تبدیل شده‌ایم و از حرکت‌های مردمی نیز جلوگیری کرده‌ایم، درحالی‌که باید از ظرفیت اعتاب مقدس برای تقویت مجموعه‌های مردمی استفاده کنیم.

وی از برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در تاریخ ۹ اسفندماه یاد کرد و گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز برای حفظ جز ۳۰ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که آزمون‌های شفاهی این افراد از ۱۸ اسفندماه سال جاری تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در مدارس برگزار و از نفرات برتر طی مراسمی ملی تجلیل می‌شود.