به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام محمدی عصر امروز در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی(ره) ضمن اشاره به مبحث معاد و آخرت‌گرایی گفت: یکی از مهم‌ترین کارها که می‌تواند عمر انسان را با ارزش نماید این است که انسان بداند از کجا آمده، مقصد نهایی چیست و برای رسیدن به این مقصد باید چه‌کارهایی را انجام بدهد.

وی افزود: یک‌لحظه تفکر در این خصوص باارزش‌تر از هفتادسال عبادت است و بر اساس فرموده امام صادق علیه‌السلام اندیشه‌ای باارزش است که در خصوص مقصد نهایی انسان باشد و اینکه بداند برای سفر آخرت چه ره‌توشه‌ای باید آماده نماید.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: آگاهی از چگونگی فراهم آوردن زاد و توشه و ملزومات سفر آخرت می‌تواند زمینه‌ساز سعادت اخروی انسان شود و تنها مکانی که انسان می‌تواند برای خود توشه‌ای مهیا نماید همین دنیاست؛ زمانی که انسان اسیر خاک شود دستش از دنیا کوتاه شده و دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت تأکید کرد: کسانیکه آخرت خود را آباد کرده‌اند هراسی از مرگ و هجرت به سمت مقصد نهایی ندارند و با آغوش باز به سمت دیار باقی می‌روند، چراکه خود را مقیم موقت دیار فانی و مسافری می‌دانند که باید به سمت سرای دائمی و آخرت هجرت نماید.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه یادآور شد: وقتی انسان از دنیا می‌رود، تمام اموالش میان ورثه تقسیم می‌شود و منزل و محل سکونتش به دست دیگران می‌افتد؛ مردان و زنانی که همسران خود را از دست داده‌اند ازدواج مجدد کرده و زندگی جدید تشکیل می‌دهند و دیگر مجالی برای جبران وجود نخواهد داشت، لذا بهترین ره‌توشه برای آخرت بر اساس روایات داشتن تقواست.

وی در خصوص راهکارهای صبر بر مصیبت و فراق والدین، اولاد، احباب و اصدقاء گفت: مطالعه کتب مختلف در خصوص جزای صبر بر مصائب و عالم آخرت و معاد، تلاوت آیه استرجاع هنگام بی‌قراری بر فراق(إِنَّا لِلهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَ‌اجِعُونَ) و اینکه بداند این دنیا سرای گذر هست و دیر یا زود همه انسان‌ها به اموات ملحق خواهند شد و این فراق به پایان خواهد رسید، می‌تواند باعث آرامش انسان شود.