به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد واحدی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان آستان مقدس  پدافند غیرعامل استان قم که درساختمان اداری حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه افکار جامعه هنوز با حوزه  پدافند غیرعامل آشنا نیست، اظهار کرد: اکنون چهار سال از دستور رهبر انقلاب اسلامی گذشته است اما هنوز در حوزه پدافند غیر عامل به اهداف مورد نظر دست نیافته ایم.

وی از جایگاه آموزش در حوزه پدافند غیرعامل یاد کرد و افزود: در راستای معرفی و انتقال مفاهیم مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل نیاز داریم که دوره آموزشی ویژه مدیران آستان مقدس در دستور کار قرار گیرد.

مدیر آستان کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه ظرفیت تشکیل کمیته و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در حرم مطهر وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم با انجام این اقدامات بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های استانی نیز به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

همچنین، کاشی‌زاده سرپرست فنی و مهندسی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه در راستای رفع دغدغه‌های پدافند غیرعامل باید آموزش به زائران نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برای پرهیز از ایجاد حساسیت میان زائران حاضر در حرم مطهر می‌توان در ورودی‌های شهر قم با استفاده از سامانه‌های پیامکی و اینترنتی پیام‌های مورد نیاز را به زائران منتقل کنیم.