به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام رضوی شامگاه یکشنبه در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به شخصیت کامل حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیر این بانوی بزرگوار باید از ابعاد مختلف موردمطالعه و بررسی قرار بگیرد چراکه قرآن کریم وجود این بانوی دوعالم را موردتمجید قرار داده و ایشان را به‌عنوان اسوه و الگو معرفی می‌کند.

وی افزود: سوره مبارکه کوثر در منزلت این بانوی بزرگوار نازل‌شده و یکی از مصادیق اکمل این سوره وجود مبارک حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های شناخت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، دقت کافی به سخنان نبی گرامی اسلام در خصوص این بانوی بزرگوار است و دیگر راه مهم فاطمه شناسی بررسی سخنان حضرت علی علیه‌السلام در وصف بانوی دوعالم است.

حجت‌الاسلام رضوی تأکید کرد: گواهی و شهادت به عبودیت و بندگی عارفانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها توسط امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز ازجمله راه‌های شناخت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها است و تمامی اهل‌بیت(ع) در تقدیس و بزرگداشت مقام شخصیتی این بانو سخنان ارزشمندی ایراد فرموده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی مناسب در سبک زندگی اسلامی در راستای تکامل و رسیدن به کمال است و مصحف فاطمی، یک مصحفی است که ائمه معصومین برای داشتن آن افتخار می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نور حضرت زهرا سلام‌الله علیها به نور الهی عجین گشته و قلبش آکنده از معرفت، عشق و محبت الهی است و اجرای سبک زندگی اسلامی بدون در نظر گرفتن سیره فاطمی امکان‌پذیر نیست.