به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه و حاصل اندیشه مهدویت است، گفت: خداوند متعال با اندیشه مهدویت قدرت مؤمنان و شیعیان را به رخ جهانیان کشیده است.
وی بابیان اینکه اندیشه مهدویت در طول تاریخ همواره با هراس آمیخته بوده و برخی درصدد ایجاد انحراف در آن بوده‌اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مهدویت اصیل و ناب را پس از گذشت سالیان طولانی به متن زندگی مردم بازگرداند و همه تحریف‌هایی که در آن صورت گرفته بود را با ارائه تفسیر جدید و مطابق آموزه‌های حقیقی مهدویت از بین برد.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی مقدمه بیداری اسلامی و استکبارستیزی در جهان است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت نوعی الگوی ناب از مهدویت برای جامعه ارائه داد و گفتمان مهدویت را در ساختار سیاسی و اجتماعی نهادینه کرد.
امام‌جمعه قم با اشاره به تحریف‌های دشمنان در زمینه مهدویت، گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند با تحریف روایاتی که در زمینه مهدویت وجود دارد در مسیر شیعیان انحراف ایجاد کنند.
وی بابیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از مبانی مهدویت بود، اظهار داشت: امام راحل با نهضت خود موجی جدید در زمینه مهدویت ایجاد کرد، زیرا ایشان با سخنان خود معانی حقیقی مهدویت را تبیین کردند.
آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از آیات و روایات به‌ویژه آیات و روایاتی که بر حکومت اسلامی دلالت می‌کنند ارائه داد، مطرح کرد: امروز باید دانست که اگر می‌خواهیم خون‌های شهدا و اهداف انقلاب اسلامی پابرجا بماند، مراقب باشیم با رفتارهای خود آرمان‌ها را نادیده نگیریم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: امروز همه ما مسئولان در معرض دید عموم قرار داریم و باید در برخی رفتارهای خود نوعی بازخوانی شکل دهیم؛ ما می‌خواهیم زمینه‌ساز نهضت جهانی امام زمان(عج) باشیم، بر این اساس باید در همه ابعاد با شاخصه‌های حکومت جهانی مهدوی منطبق شویم.
وی با اشاره به پشتوانه‌های معنوی انقلاب اسلامی تأکید کرد: همواره بزرگان فرموده‌اند که دست‌های غیب پشتوانه این انقلاب بوده و توانسته آن را در مواجهه باسیل تهاجمات دشمن نجات دهد؛ امروز باید دانست همان‌طور که عاق والدین داریم، عاق ولی‌عصر(عج) نیز وجود دارد و اگر از آرمان‌های انقلاب و خون شهدا دفاع نکنیم مشمول آن خواهیم شد، بر این اساس در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید سعی داشته باشیم تا مبانی انقلاب را تقویت کنیم.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات یکی از ویژگی‌های امام زمان(عج) آن است که بر کارگزاران حکومت خود بسیار سختگیر هستند و هرگز اجازه نخواهند داد تا آن‌ها برخلاف مبانی و آموزه‌های اسلامی حرکت کنند.