به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که با حضور آیت‌الله سعیدی در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال حمایت از ۲۲ هزار و ۱۸۷ خانواده را در کمیته امداد دنبال کرده‌ایم، اظهار کرد: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی نزدیک به هفت هزار خانواده به جمعیت خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۱ هزار و ۱۵۹ نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شود، عنوان کرد: کمیته امداد با ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش درآمد داشته است که در این راستا باید از مشارکت مردم تشکر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: هر فرد مددجو طی ۱۱ ماه اخیر دو میلیون و ۵۷۴ هزار تومان خدمت دریافت و هر شهروند قمی نیز به صورت میانگین بیش از ۲۹ هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای هزار و ۸۳۰ یتیم توسط اقشار مختلف مردم پرداخت شده است، گفت: طی ۱۱ ماه اخیز هر یتیم به صورت میانگین پنج میلیون تومان دریافتی داشته است.

میرشکار از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۴۴ مددجو یاد کرد و افزود: ۲۷۴ نفر نیز علاوه بر تسهیلات بانکی از صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به گرانی مسکن سرعت خرید مسکن در کمیته امداد کاهش یافته است اما تاکنون مشکل تامین مسکن ۳۰۰ خانوار رفع و تعمیر منزل ۶۰۰ خانواده نیز دنبال شده است.

میرشکار ادامه داد: ۵۳ هزار و ۳۳۶ نفر طی ۱۱ ماه اخیر به کمیته امداد مراجعه کردند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش یافته است اما نیروهای کمیته امداد با کار جهادی با توجه به ظرفیت‌های موجود به همه مراجعه‌کنندگان پاسخ مثبت داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از اعزام سه هزار و ۴۰۰ مددجو به مشهد مقدس یاد کرد و گفت: از هفت هزار مددجو استان‌های مختلف در استان قم میزبانی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه ۸۰۰ مورد کالاهای ضروری برای خانواده‌های مددجو تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر ۲۶ تن گوشت را در میان مددجویان توزیع کردیم به‌عنوان نمونه فقط امروز ۵ تن گوشت در این راستا تهیه شده است.

میرشکار از تلاش‌های انجام شده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار مورد لباس مناسب در میان مددجویان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در حوزه زکات نیز نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری داشته و رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم، آمار زکات دریافتی امسال به سه میلیاد و ۵۲۰ میلیون تومان رسیده که این آمار نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد یافته است.