پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خانم مؤذن در گفت‌وگویی با اشاره مهم‌ترین رسالت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ترویج فرهنگ قرآنی در رشته‌های مختلف در میان بانوان جامعه اسلامی است، اظهار داشت: در سال۹۷، ۳۹۷۱ خواهر در گروه‌های سنی مختلف اعم از کودک، نوجوان و جوان در رشته‌های قرائت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام حضور داشته‌اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با تأکید بر اینکه پذیرش این مرکز در رشته قرائت از سن ۸ سالی افراد آغاز می‌شود، افزود: تسلط بر خواندن و نوشتن، فهم آیات و درک آموزه‌های قرآنی از مهم‌ترین دلایل پذیرش کودکان در ۸ سالگی در این مرکز است.

وی تصریح کرد: آموزش قرآن به کودکان در این مرکز به ‌صورت کاملاً تخصصی است؛ به همین دلیل مدرک و گواهینامه آستان در تمامی مراکز قرآنی و نهادهای فعال در عرصه قرآنی مورد تأیید بوده و به ‌عنوان مدرکی معتبر از فراگیران پذیرفته می‌شود.

مؤذن ادامه داد: در سال ۹۷ در رشته قرائت برای گروه کودک ۳۳ دوره با حضور ۶۹۳ نفر، گروه سنی نوجوان ۳۲ دوره با حضور ۶۶۲ نفر، گروه سنی جوان ۱۲۰ دوره با حضور ۲۶۱۶ نفر برگزارشده است.

وی افزود: درمجموع در سال ۹۷، ۱۸۵ دوره در رشته قرائت با حضور ۳ هزار ۹۷۱ فراگیر در این مرکز برگزارشده که با توجه به محدودیت‌های مکانی گام مهمی در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی به شمار می‌آید.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های جدید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام از خردادماه سال ۹۸ آغاز خواهد شد، اظهار داشت: به دلیل محدودیت ظرفیت پذیر، اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.