به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امشب در مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله عباس واعظ طبسی که در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، با اشاره به اینکه تحقق آرمان‌های دینی در جامعه نیازمند حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: خاندان عصمت و طهارت از هر فردی برای ترویج آرمان‌های دینی استفاده می‌کردند به همین علت سیره زندگی آن‌ها پر از آموزه‌های مختلف برای پیروان مکتب اسلام است.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) از بیان حدیث سلسله‌الذهب توسط امام رضا علیه‌السلام در نیشابور یاد کرد و افزود: با این حدیث می‌توان به اهمیت جایگاه ولایت در اسلام آگاه شد و با تبعیت از آن به توحید رسید و این اصل را در زندگی مردم جامعه پیاده‌سازی کرد.

وی ایجاد وحشت و ذهنیت نادرست برای مردم را یکی از راهکارهای نفوذ دشمن برشمرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و عموم مردم بارها فرموده‌اند که از تهدیدهای دشمن نترسید چراکه ما تهدیدهای مختلفی از جمله جنگ تحمیلی و فشارهای سیاسی و نظامی را در شرایطی که هیچ چیزی نداشته‌ایم پشت سرگذاشته‌ایم.

آیت‌الله سعیدی از دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه موشکی یاد کرد و ادامه داد: با وجود این دستاوردها برخی همچنان از مذاکره و برجام‌های دو و سه سخن به میان می‌آورند درحالی‌که رهبری هم بارها فرموده‌اند که بر اساس آیات قرآن کریم نصرت الهی قطعی و پیروزی کامل نزدیک است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی آموزه‌های دینی اسلام در جهان جانی دوباره گرفت، گفت: نه شرقی نه غربی ترجمه «لاإله‌إلّااللّه» و جمهوری اسلامی تثبیت «الیوم اکملت لکم دینکم» است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: حرم‌‌های اهل‌بیت(ع) در راستای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) در انقلاب اسلامی احیا و به قطب‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند درحالی‌که سال‌ها محجور مانده بودند.

وی با بیان اینکه امام برای تولیت آستان رضوی شخصیت انقلابی را انتخاب کرد، عنوان کرد: ایشان به دنبال این بودند تا مردم در این آستان با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شوند و از زمانی که آیت‌الله واعظ طبسی با مدیریت عالی و اسلامی در کسوت یک روحانی این مکان را به یک قطب فرهنگی جهان اسلام تبدیل کرد، صدها هزار متر فضای فرهنگی، آموزشی، تربیتی، درمانی و ورزشی به این آستان مقدس اضافه شد.

از ایجاد اشتغال‌ گسترده به همت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی برای تعداد زیادی از مردم یاد کرد و گفت: بعد از این شخصیت نیز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی توانسته است کارها را پرتوان‌تر ادامه دهد که یکی از مهم‌ترین ابتکارات این شخصیت توسعه خدمات آستان مقدس به خارج از آستان به ویژه در مناطق محروم در راستای احیای امر اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید قدردان خدمات و دستاوردهای فعلی انقلاب اسلامی به ویژه آستان‌های مقدس باشیم، مطرح کرد: امیدواریم افرادی که در این نظام به دنبال خدمت به مردم هستند هر روز موفق‌تر از گذشته کار خود را دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به اینکه آیت‌الله واعظ طبسی بعد از وفات، همه دارایی‌های خود را وقف امام هشتم کرده است، عنوان کرد: امام رضا علیه‌السلام نیز وقف‌ها را پذیرفته و این شخصیت را در کنار خود جای دادند.