به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در ویژه برنامه تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) آستان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مؤمن واقعی باید نسبت به امام زمان خود معرفت لازم را داشته باشد، اظهار کرد: اگر فردی بتواند به معرفت واقعی برسد می‌تواند به دیدار امام خود برسد.

وی با بیان اینکه هر دیداری الزاما نمی‌تواند همراه با معرفت باشد، اضافه کرد: برخی از افراد در دوران حیاط ائمه اطهار(ع) حضور داشتند و با آن‌ها در ارتباط بودند اما هیچ معرفتی نسبت به آن‌ها نداشتند.

امام‌جمعه قم از تاکید روایات و احادیث مختلف بر لزوم رعایت ادب و رعایت آداب دینی و اجتماعی یاد کرد و گفت: بسیاری از افراد در طول تاریخ اسلام بوده‌اند که به برکت ادب خود توانستند به جایگاه‌های والای دنیوی و اخروی برسند.

وی از بصیرت به‌عنوان آگاهی از مباحث دینی، داشتن اخلاق اجتماعی و عامل بودن به آموزه‌های دینی یاد کرد و افزود:  فراگیری بصیرت در میان مردم، جامعه متعالی را شکل می‌دهد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه هدف اصلی خلقت عبادت خداوند متعال و به دنبال آن پیروی از اولیای الهی است، تصریح کرد: دیدن پیامبر و ائمه اطهار(ع) الزاما نمی‌تواند برای انسان کارساز باشد اما پیروی از پیامبر و امام موجب سعادت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از گناهان موجب نابودی بسیاری از کارهای خیر و خوب انسان می‌شود، مطرح کرد: انسان گناهکار هر چند دچار گناهان بسیار باشد اما گناهان او هیچگاه با رحمت الهی برابر نخواهد بود به همین علت می‌تواند با توبه کردن شامل عنایت ارحم‌الراحمین شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه گاهی اوقاف نیت‌ها خوب است اما ظاهر اعمال خوب نیست، عنوان کرد: گاهی برخی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند اما به جای اینکه فرد را به دین سوق دهند از دین دور می‌کنند؛ همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر تذکر زبانی است.

وی از خدمات آیت‌الله طبسی در آستان قدس رضوی یاد کرد و گفت: اکنون بعد از فوت این شخصیت برخی به دنبال حلالیت طلبیدن از او هستند درحالی‌که اگر در دوران حیات آیت‌الله طبسی مراقب زبان خود بودند دیگر نیازی به حلالیت طلبیدن از او نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه را تبریک گفت و افزود: در دوران تولیت آیت‌الله طبسی و در دوران تولیت آیت‌الله رئیسی، ارتباط تنگاتنگی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با آستان قدس رضوی داشتیم که به برکت این ارتباط حرکت‌ها و رخدادهای قابل توجهی رقم زده شد و در دوران تولیت جدید نیز این ارتباط دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته خانواده شاهنشاهی موقوفات امام هشتم را برای فسادهای خود هزینه می‌کردند اما با برپایی نظام و انقلاب اسلامی روز به روز بسترهای خدماتی و فرهنگی در آستان‌های مقدس توسعه یافت.