به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در نشست ستاد کمک‌های مردمی استان قم به مناطق سیل‌زده با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به اینکه وضعیت استان قم در بارندگی‌های آینده باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: احتمال اینکه هفته آینده در قم مشکلاتی داشته باشیم وجود دارد و حساسیت این دوره از بارندگی‌ها بیشتر از دوره قبلی است چراکه دوره قبلی زمین خشک بود اما اکنون زمین سیراب شده است.
وی اضافه کرد: اکنون در برخی از کوه‌ها برف آمده و گرما موجب آب شدن این برف‌ها می‌شود که ترکیب بارندگی‌ها با روان‌آب‌های کوه‌ها می‌تواند تهدید جدی‌تری را برای قم به دنبال داشته باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۷ میلیون متر مکعب ذخیره سد ۱۵ خرداد قبل از بارندگی‌ها بوده که اکنون به ۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و ما تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب در این سد ظرفیت داریم به همین علت مشکلی در بالادست سد ۱۵ خرداد نداریم اما سیلاب‌های پایین‌دست سد ۱۵ خرداد مورد توجه است.
وی با بیان اینکه در بخش غربی روستای امامزاده اسماعیل(ع) ارتباط قطع است و باید این مشکل پیگیری شود، ادامه داد: شهرداری اگر به دنبال فعالیت‌های ترمیمی در بلوار زائر است باید منتظر باشد تا بارندگی‌ها به پایان برسد و بعد از آن عملیات‌های ترمیمی را دنبال کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: اکنون نقاط مختلف در کشور درگیر خسارات ناشی از سیل هستند اما لرستان به‌عنوان نقطه مورد حمایت استان قم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بازنگری بودجه ۹۸ توسط نمایندگان دنبال می‌شود تا بتوانیم برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در استان‌های مختلف برنامه‌ای را در سطح کلان رقم بزنیم.
نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: هر چند دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این ایام برای کمک به سیل‌زدگان پای کار آمده‌اند اما در این میان سپاه کار اصلی را بر عهده گرفته و مردم این مجموعه سپاه را به شیوه مطلوب پذیرفته‌اند.