به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست هم‌اندیشی کمیته جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان قم برای مردم و مناطق سیل‌زده صبح و عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
بر اساس این گزارش شهرستان چگینی محلی است که قم معین امداد و کمک‌رسانی آن در تقسیمات ستاد مدیریت بحرانی کشوری شده است.
محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم در گزارشی که در آخرین احصاء حضوری خود از این منطقه برای این جلسه هم‌اندیشی آورده بود، گفت: پس از حادثه اعلام مفقودی دریافت نشده است، اما امکانات عمومی بخش‌های چگینی اعم از آب، برق، گاز و در بخش‌هایی ارتباطات تلفنی قطع است.
وی در ادامه به وضعیت شهرستان پل‌دختر و مأموران اشاره کرد و گفت: این دو شهرستان در وضعیت اضطراری است و هیچ راه ارتباطی با شهرستان مأموران تاکنون ایجاد نشده است.
اروجی از تقسیم متمرکز اقلام کمکی به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: برخی از شهروندان به‌صورت مستقیم اقدام به تأمین کمک کرده که خود این مسئله در مناطق سیل‌زده بحران‌زایی داشته، بر این اساس بهتر است مردم کمک‌های خود را به ستاد مدیرت بحران گسیل داشته تا وضعیت عمومی این مناطق هر چه سریع‌تر به حالت عادی برگردد.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم از ضرورت تشکیل حلقه‌های امنیتی در مناطق سیل‌زده و مسدود کردن ورودی شهرها به‌منظور ایجاد فضای آرام‌تر برای سیل‌زدگان گفت و تصریح داشت: برخی از امور اجرایی کمک به مردم سیل‌زده در حال واگذاری به خودشان است و این نشان از ظرفیت بزرگ همکاری مردمی در مدیریت بحران‌ها است.
گفتنی است حجت‌الاسلام سید حسن اکبری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم در اظهاراتی در این نشست هم‌اندیشی گفت: سیل استان را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم با تأکید بر این‌که محبت اصلی‌ترین نیاز سیل‌زدگان است، ابراز داشت: امدادگران باید با صبر و شکیبایی و اکرام عمومی سیل‌زدگان با ایجاد آرامش قلبی فضای امدادرسانی و کمک‌رسانی را تسهیل کنند.
حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اهمیت احصاء آمار و اطلاعات اقلام موردنیاز سیل‌زدگان به‌صورت لحظه‌ای، ابراز داشت: کار فرهنگی در مناطق سیل‌زده یک ضرورت است.
خاطرنشان می‌شود شماره سیبای جاری ستاد مدیریت حران و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در استان قم به شماره ۰۱۰۹۰۹۵۷۵۷۰۰۶ و شماره تلفن تماس ۳۱۵۵ اعلام‌شده است؛ این در حالی است که مدیران ستاد مدیریت بحران با توجه به تغییر لحظه‌ای نیازهای سیل‌زدگان آماده دریافت کمک‌های نقدی و تأمین نیازهای بروز این مناطق هستند.