به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در این مراسم که عصر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، خانم عصاری از اساتید حوزه علمیه خواهران ابعاد مختلف شخصیت امام حسین علیه‌السلام را برای بانوان حاضر در رواق تبیین کرد.
استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این‌که شهادت امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌ترین امتحانی بود که از اهل‌بیت علیه‌السلام گرفته شد، افزود: خداوند با مصائب زیادی حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام‌الله علیها را امتحان کردند که یکی از این امتحان‌های بزرگ شهادت مظلومانه امام حسین علیه‌السلام است.
وی تصریح کرد: توجه به خانواده و محبت ویژه به فرزندان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سیره رفتاری امام حسین علیه‌السلام است.
کارشناس معارفی حرم مطهر ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام همواره با همسر و فرزندان خود با عطوفت رفتار می‌کردند و فرزندان خود را با واژه‌هایی مانند نور چشمم و میوه دلم مورد خطاب قرار می‌دادند.
عصاری افزود: در روز عاشورا خانواده امام حسین علیه‌السلام ایشان را همراهی می‌کردند و تا پای جان به دفاع از دین پرداختند؛ بر این اساس دفاع از دین وظیفه یک فرد نیست؛ بلکه بر محور خانواده و با همراهی خانواده باید از دین دفاع کرد.
وی دفاع از دین بر محور خانواده و دفاع خانوادگی از حریم ولایت الهی را مهم‌ترین پیام سیره رفتاری امام حسین علیه‌السلام برای مسلمانان و مؤمنان جهان دانستت و اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام برای انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد، بنابراین رسالت خانواده، اصلاح جامعه به‌وسیله اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر است.
عصاری یادآور شد: امربه‌معروف و نهی از منکر باید از خانواده آغاز شود و والدین باید فرزندان خود را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند؛ همان‌گونه که قرآن کریم می‌فرماید «خود و اهل خود را از آتش نگه‌دارید».