به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود ملک‌دار عصر امروز در نشست مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ پرافتخار روحانیت همواره باروحیه انقلابی و جهادی همراه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه افزود: روحیه مقابله و مبارزه با طاغوت و انحرافات فکری و عقیدتی از افتخارات همیشگی حوزه‌های علمیه بوده است، روحیه مبارزه با افکار انحرافی صرفاً با تقویت روحیه انقلابی ممکن می‌شود.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن هویت اصلی روحانیت است، حوزه‌های علمیه را بدون انقلابی بودن نمی‌توان تعریف کرد، روحیه مبارزه با استکبار و بدخواهان همواره در دل حوزه‌های علمیه وجود داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار با بیان اهمیت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مأموریت بزرگ حوزه‌های علمیه در آینده کشور بدون تقویت و حفظ روحیه انقلابی ممکن نخواهد بود، تلاش در مسیر تقویت روحیه انقلابی وظیفه مهمی بوده که بر گردن تمام روحانیت نهاده شده است.

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی بودن در سال‌های گذشته در مدیریت جدید حوزه‌های علمیه حفظ و تقویت‌شده است، رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، تربیت طلاب باروحیه ایثارگری و شهادت می‌تواند در زمینه حفظ انقلاب و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه کمک شایانی داشته باشد.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به مهم‌ترین اهداف از تشکیل مجمع طلاب و فضلا فرزندان شاهد ابراز کرد: مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد برای این منظور کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند تا بار سنگین انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را با همفکری و تعامل با یکدیگر تقویت و توسعه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار تأکید کرد: مجمع عمومی جانبازان و آزادگان نیز سال گذشته تشکیل‌شده و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های سرشار آن‌ها نیز مانند مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد استفاده شود، امید می‌رود با شکل‌گیری مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد، زمینه‌های استفاده از فرزندان شاهد فراهم شود، مقدمات تشکیل این مجمع از سال ۹۵ آغازشده است.