به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌ محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه در آیات ۳۱ تا ۴۱ سوره احزاب به پرداخت هزینه برای تحقق و پیاده‌سازی دین الهی اشاره شده است، اظهار داشت: در این آیات بیان شده زمانی که زید پسرخوانده رسول خدا(ص) همسر خود را طلاق داد، خداوند به پیامبر(ص) امر فرمود با همسر زید ازدواج کند.
وی افزود: از آنجایی که ازدواج با پسر فرزندخوانده در رسوم جاهلی جایز نبود، پیامبر اکرم(ص) این سنت جاهلی را شکست و با با همسر پسرخوانده‌اش ازدواج کرد؛ هر چند مورد سرزنش قرار گرفت.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای شکستن سنت‌های جاهلی باید هزینه‌های لازم را پرداخت کرد و رسول خدا(ص) از این قاعده مستثنا نبود، با آبرو و جان خویش برای تحقق سنت‌های الهی اقدام کردند.
حجت‌الاسلام‌ حاج ابوالقاسم با بیان اینکه حقیقت تبلیغ دین، تبلیغ عملی دین است، گفت: ائمه معصوم علیه‌السلام می‌فرمایند: «با عمل خود دعوت گر دیگران به دین الهی باشید».
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه امروز الگوهای غلط فرهنگی در عرصه ازدواج بر زندگی مردم حاکم شده است، تصریح کرد: این الگوها سن ازدواج را در مردان بالا برده و زمینه افزایش نرخ طلاق را در کشور فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام‌ حاج ابوالقاسم اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان از رسالت‌های خواص جامعه اسلامی است که با رفتار و عمل خود باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنند.
وی با اشاره به آیات سوره یاسین تصریح کرد: این سوره، سوره شهید است و در آن داستان حبیب نجار که در دفاع از انبیای الهی و تحقق دین الهی به شهادت رسیده، بیان شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حسن نجار در ابتدا بت‌پرست بود، افزود: این پیرمرد عامی با بهره‌گیری از هدایت‌های حضرت عیسی علیه‌السلام و فرستادگان ایشان مؤمن و یکتاپرست شد و حضرت عیسی علیه‌السلام بیماری پسر او را شفا داد.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: زمانی که پادشاه انطاکیه قصد داشت، فرستادگان حضرت عیسی علیه‌السلام را به شهادت برساند، حبیب نجار با راه‌اندازی یک جریان اجتماعی از فرستادگان نبی خدا حمایت کرد.
وی افزود: حمایت حبیب نجار و فشار مردم بر عوامل و نیروهای حاکم موجب شد که آن‌ها شبانه حبیب نجار را به شهادت برسانند که این داستان قرآنی نشان می‌دهد باید برای تحقق دین به ‌صورت عملی هزینه کرد تا دین الهی در جامعه اسلامی پیاده‌سازی شود.