به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز طی گفت‌وگوی زنده رادیویی برنامه مشرق عشق رادیو معارف در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، فرا رسیدن ولادت امام رضا علیه‌السلام را تبریک گفت و اظهار کرد: هدف اصلی عبادت ما در زیارت و متوسل شدن به اهل‌بیت(ع) بهره‌مندی بیشتر از معارف الهی و نزدیک شدن به ارزش‌های مورد پسند خداوند متعال است.
تولیت آستان بانوی کرامت اضافه کرد: ما به وسیله محبت به اهل‌بیت(ع) و برائت از دشمنان ایشان به بارگاه الهی نزدیک‌تر می‌شویم به همین علت باید بدانیم که عشق و محبت دو طرفه است و یک طرفه نیست.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه امام رضا علیه‌السلام با ترویج سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی اشرافی‌گرایانه مبارزه می‌کردند، مطرح کرد: اگر به دنبال الگوبرداری از امام هشتم(ع) هستیم باید با تکیه بر آموزه‌های دینی اسلام تحقق سبک زندگی اسلامی را در جامعه دنبال کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه ما مؤظف به احیای امر اهل‌بیت(ع) هستیم، تصریح کرد: اگر به دنبال کسب معرفت نسبت به این بزرگواران هستیم باید به دنبال احیای آموزه‌های آن‌ها باشیم.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه خداوند متعال در مراحل مختلف زندگی انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد، اضافه کرد: برخی از ناملایمات زندگی دست‌ساز خود انسان است اما برخی از آن‌ها را خداوند متعال برای ما درنظر می‌گیرد تا ما را آزمایش کند اما ما نباید از آزمون‌های الهی دلخور شویم و فکر کنیم که خداوند متعال راه را برای ما بسته است.
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه شیعه باید در مراحل مختلف زندگی خود به خواست و رضای اهل‌بیت(ع) توجه داشته باشد، تصریح کرد: اگر خواست و رضای این بزرگواران که در راستای خواست و رضای خداوند متعال است مورد توجه قرار گیرد رسیدن به هدف قطعی خواهد شد.