به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مدیران این شبکه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه ما در سازمان صدا و سیما و شورای معارف دو وظیفه اساسی داریم، بیان داشت: بخش نخست فعالیت‌های ایجابی است که در حوزه معارف اسلامی باید انجام شود و بخش دوم نیز کار سلبی برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن است.
وی با اشاره به فعالیت ۲۷۰ شبکه فارسی‌زبان که در حوزه‌های مختلف مشغول برنامه‌سازی علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند، افزود: از این تعداد، ۵۰ شبکه در حوزه فیلم و سریال فعالیت دارند و محتوای کارهای تولیدشده این شبکه‌ها، هدف قراردادن اعتقادات و باورهای مردم و ضربه‌زدن به بنیان‌های خانواده است.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما حیازدایی و اباحه‌گری را مهم‌ترین برنامه شبکه‌های فارسی زبان دانست و ادامه داد: در کل، کانون حملات این شبکه، حوزه معارف اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه معارف اسلامی، آموزه‌های دقیق قرآن و اسلام را برای مردم تبیین کنیم، علاوه بر اینکه جامعه از این هجمه‌ها مصون می‌ماند، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز برطرف می‌شود.
شیخ اکبری با بیان اینکه همکاران ما در صدا و سیما وظایف سنگینی در بحث معارف اسلامی بر دوش دارند، گفت: این حوزه بسیار حوزه مهم و اثرگذار است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت معنوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این اثرگذاری را داشته باشیم.
وی خواستار گسترش همکاری ها با آستان مقدس قم شد و افزود: آمادگی همکاری فراتر از گذشته برای برنامه‌سازی با استفاده از ظرفیت زوار به ویژه زوار خارجی را داریم.
انتهای پیام/