به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عباس روحی در دیدار حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور و جمعی از مسئولان بسیج اصناف استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج اصناف در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، با تاکید بر اینکه اصناف در تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی دارند، اظهار کرد: ترویج آموزه‌های دینی ویژه اصناف از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج اصناف است به‌عنوان نمونه سالانه بیش از سه هزار نفر از اصناف استان قم به همت بسیج اصناف با احکام آموزش‌های فقهی مرتبط با فعالیت خود آشنا می‌شوند.
وی با بیان اینکه کمک‌رسانی به نیازمندان در دستور کار بسیج اصناف است، تصریح کرد: اصناف در زمان بروز حوادث خاص از جمله زلزله در صف نخست کمک به آسیب‌دیدگان حضور می‌یابند، در حادثه سیل سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان اختصاص یافته است.
رئیس سازمان بسیج اصناف استان قم از اعزام گروه‌های جهادی برای تعمیر لوازم خانگی و رفع مشکلات خانواده‌های سیل‌زده یاد کرد و گفت: ۴۰ پایگاه مقاومت بسیج اصناف را در استان قم افتتاح کرده چراکه همه پایگاه‌ها اعتقاد به افتتاح پایگاه بسیج در مجموعه خود دارند و به فرهنگ بسیج معتقد هستند.
وی خاطرنشان کرد: هر چند به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر فردی که دغدغه حفظ انقلاب را داشته باشد بسیجی است اما به صورت رسمی و سازمانی بیش از ۱۵ هزار نفر از اصناف قم در سازمان بسیج اصناف عضویت دارند.
روحی یادآور شد: در مورد مباحث مختلف در حوزه‌های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر اقدامات قابل توجهی در مجموعه بسیج اصناف دنبال و ستادهای مورد نیاز تشکیل شده است.