به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در مراسم عزاداری هفتمین روز ماه محرم که در حسینیه ثارالله سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: وقتی که خداوند متعال و رسول خدا انسان را به چیزی دعوت می‌کنند در این دعوت جز خیر و سعادت نیست و به دنبال دعوت خدا و رسول، دعوت اهل‌بیت(ع) است و زمانی که این خاندان عصمت و طهارت انسان را به یک امر دعوت می‌کنند باید اجابت آن دعوت مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از دعوت‌های اهل‌بیت(ع) پاسخی است که در شعار و ندای «لبیک یا حسین علیه‌السلام» مطرح می‌شود؛ این شعار و ندا در شرایطی شکل می‌گیرد که دو صف حق و باطل شکل گرفته باشند، زمانی که در صف حق، جلوه حق یعنی وجود امام حسین علیه‌السلام را ملاحظه می‌کنیم و در جبهه باطل نیز چهره‌هایی همانند یزید را ملاحظه می‌کنیم با اعضایی در کنار آن‌ها روبرو می‌شویم که پیرو این صفوف بوده و به صورت تصادفی وارد این صفوف نشده‌اند بلکه با نگاه به عقاید خود به سمت فرمانده خود حرکت کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه لبیک یا حسین علیه‌السلام باید متناسب با طلب یاری ابا عبدالله(ع) باشد، تصریح کرد: این شعار به این معناست که وقتی دین و ارزش‌های الهی به خطر بیافتد متدینین باید در صف حق قرار گیرند و مقابل باطل ایستادگی کنند.
وی با بیان اینکه لبیک یا حسین علیه‌السلام فقط یک شعار نیست بلکه اعلام یک حضور است، مطرح کرد: این شعار یعنی هر کجا که اسلام به یاری نیاز داشت ما باید بدون درنگ در آنجا حضور یابیم و در این مسیر باید به دنبال تکلیف الهی باشیم و به پست، درجه و مقام نگاهی نداشته باشیم.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: برخی زمانی که به جان و مالشان لطمه وارد می‌شود از مسیر امام حسین علیه‌السلام فاصله می‌گیرند درحالی‌که لبیک یا حسین علیه‌السلام به معنای این است که ما باید همه داشته‌های خود را در میدان نبرد حق علیه باطل به‌کار ببریم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: لبیک یا حسین علیه‌السلام منحصر به سرزمین کربلا و واقعه عاشورا نیست بلکه ما باید در هر زمان و مکانی که به دین خدا لطمه وارد شد در میدان نبرد حق علیه باطل حضور یابیم همانند سال ۸۸ که برخی برای رأی نیاوردن علیه دین و انقلاب آشوب کردند و انقلابی‌ها و حسینی‌ها مقابل آن‌ها ایستادند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۸ با رؤسای کاندیدهای ریاست جمهوری جلسه گذاشتند و سخنان آنان را شنیده و برایشان احترام قائل بودند اما افرادی که در زمین دشمن بازی می‌کردند هیچ کاری به حق و عدالت نداشته و فقط به دنبال اهداف شوم خود بودند.
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: مؤمنان باید مراقب باشند تا هر زمانی که فرماندهی فراخوان داد در صحنه حاضر شوند و مقابل باطل ایستادگی کنند.
امام‌جمعه قم افزود: لبیک یا حسین علیه‌السلام همان لبیک یا مهدی(عج) است و چنانچه امام حسین علیه‌السلام داعی‌الله هستند امام زمان(عج) نیز از همان جایگاه برخوردارند و در دوران امروز نیز لبیک یا حسین علیه‌السلام همان لبیک‌گویی به ولایت فقیه است که باید به‌عنوان یک وظیفه و امر الهی مورد توجه قرار گیرد.