به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار داشت: اگر اتفاقاتی در طول زندگی انسان بیفتد که بر خلاف میل باطنی باشد یا انسان دچار ابتلائات و مصائبی شود، نباید از چارچوب تقوا خارج شود و این مسئله باید به صورت دقیق از سیره عملی امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا گرفته شود.
وی افزود: امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا بعد از اینکه تمامی اصحاب و یارانش به شهادت رسیدند، خطاب به اهل و عیال خود می فرماید خودتان را برای بلا و مصیبت آماده نمایید که عزت دست خداست و باید صبر پیشنه نمایید.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: خداوند قادر مطلق است و عزت و ذلت دست خداست؛ آنقدر نعمت به انسان عطا نموده که اگر مصیبت و نقمتی هم به انسان برسد نباید انسان از حالت شکر و حمد الهی خارج شود.
حجت الاسلام مؤمنی یادآور شد: شیطان همواره تلاش می کند انسان شاکر را به سمت کفران نعمت سوق بدهد و به طور مستمر نیمه خالی لیوان را به انسان یادآوری نماید در حالیکه انسان غرق نعمت است و از نعمات بی شمار الهی غافل است.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نعمت ولایت، امنیت، عافیت، صحت و سلامت، قدرت طاعت و بندگی، ایمان و… همگی از نعمات عظیم الهی هستند که انسان ها باید همواره شاکر درگاه الهی باشند.
وی در ادامه گفت: سیره عملی امام حسین علیه السلام همواره حمد و ثنای پروردگار بود، حتی در اوج مصائب و ابتلائات دنیوی این نگرش شاکرانه به صورت تمام و اکمل در واقعه عاشورا به جا آورده شد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: بنابر روایتی اگر کسی در نعمات الهی اهل شکر باشد در مصائب نیز اهل صبر می شود و اگر کسی در مصائب اهل صابر باشد در نعمات نیز می تواند به مقام شاکرین برسد و اگر انسانی از این دو حالت خارج شود از مطرودین درگاه الهی خواهد شد.
حجت الاسلام مؤمنی تاکید کرد: حمد و ثنای الهی بابت شناخت و معرفت نسبت به خداوند جزو سیره عملی امام حسین علیه السلام در اوج مصائب در واقعه عاشورا است.
وی افزود: قرار گرفتن در زمره امت نبی گرامی اسلام و بهره مند شدن از شفاعت پیامبر(ص) و حضرت زهرا سلام الله علیها در قیامت نعمتی بس عظیم است که باید نسبت به آن شاکر درگاه الهی باشیم.
وی در پایان گفت: شیعه بودن، رزق و روزی از طرف خداوند و حفظ آبرو توسط خداوند همگی از نعماتی است که باید به طور مستمر بابت آن ها حمد و ثنای الهی را به جا بیاوریم  و قدم در مسیر کفران نعمت نگذاریم و اسیر وسوسه های شیطان نشویم.