به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام حسینی قمی شب گذشته بعد از نماز عشا در شبستان امام خمینی(ره) گفت: نعمات خداوند همواره باید با حمد و ثنای الهی و نگرش شاکرانه همراه باشد؛ چراکه خداوند انسان ها را موظف نموده به طور مستمر شاکر نعمات باشند و ناسپاسی نکنند.
وی افزود: اگر چه نمی توان از عهده شکر تمامی نعمات بر آمد، اما همینکه انسان در حد توان شاکر درگاه الهی باشد، نشان دهنده عبودیت حقیقی است.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: اگر انسان شاکر درگاه الهی باشد، قطعاً از نعمات بیشتری برخوردار خواهد شد و این وعده حتمی خداوند به بندگان شاکر است.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: شکر به درگاه الهی نباید معطوف به وجود نعمات باشد، بلکه حقیقت شکر همانا هم در راحتی ها و عافیت است و هم در بلاها و مصائب که باید به این مسئله توجه جدی شود. انسان در بروز مشکلات همواره صبر پیشه کرده و حمد و ثنای الهی را به جا بیاورد.
حجت الاسلام حسینی قمی یادآور شد: نمونه بارز حمد و ثنای الهی در سختی ها، واقعه عاشورا است که امام حسین علیه السلام در خطبه ای در شب عاشورا به حمد و ثنای الهی پرداخته است.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: سید الشهدا(ع) زیباترین حمد و ثنای الهی را در شب عاشورا که سخت ترین شب حضرت بود به زبان جاری ساختند و احسن الحمد را به جهانیان شناساندند.
وی افزود: شکر و حمد الهی در مسیر پر فراز و نشیب زندگی، در سختی ها و خوشی ها، در مصائب و راحتی‌ها و بلاهای متعدد، یک امر ضروری و نشان دهنده عبودیت واقعی و حقیقی بشر است.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمامی ائمه معصومین در سخت ترین مصائب و در اوج بلاها همواره شاکر درگاه الهی بودند؛ از این روتمامی کسانیکه به زیارت حضرات معصومین مشرف می شوند، از این خصیصه اخلاقی درس بگیرند و ائمه معصومین را الگوی خود در موضوع صبر و شکر قرار بدهند.
حجت الاسلام حسینی قمی در پایان گفت: وقتی به زیارت اهل بیت(ع) می رویم، باید شاهد تغییر و تحول و فزونی در ایمان خود باشیم نه اینکه خدای ناکرده در اعتقادات دچار ضعف و سسستی بشویم و حضرات معصومین و خداوند را در حد برآورده نمودن حاجات دنیوی خود بشناسیم که اگر حاجات خود را به دست نیاوریم از آن ها روی گردان شویم.