به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، این روزها حرم مطهر بانوی کرامت مملو از زائران اربعین حسینی که برای رسیدن به معشوق حقیقی از قم عبور می‌کنند تا در خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام حاضر شوند.
امروز کاروان جانبازان دوچرخه‌سوار رضوی«سفیران عشق» که حامل پرچم حرم امام رضا علیه‌السلام هستند برای عرض ارادت به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) آمدند تا ضمن زیارت و رساندن سلام امام مهربانی به خواهر مکرمه ایشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها زائران را از زیارت پرچم آستان قدس رضوی متنعم کنند.
این کاروان که مشتمل بر ۴۰ نفر از جانبازان دفاع مقدس و خانواده محترم آنها است که در بین آنها ۱۰ جانباز نابینا نیز دیده می‌شود، قرار است از مرز مهران تا حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام را با دوچرخه بپیمایند.
گفتنی است، حرکت به سوی کربلا در روز اربعین از زمان امامان معصوم(ع) در بین شیعیان رایج بوده است و شیعیان حتی در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت مقید بوده‌اند.
توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان به ویژه ساکنان عراق، از نقاط مختلف این کشور به سوی کربلا حرکت کنند. این حرکت که غالباً به صورت پیاده صورت می‌گیرد یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان شمرده می‌شود.