به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌پناه طی گفت‌‌وگویی با بیان اینکه موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا میزبان زائران اربعین است، اظهار کرد: امسال ظرفیت اسکان بانوان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و حسینیه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که سال گذشته برای آقایان بوده به اسکان بانوان اختصاص یافته است.

وی از ایجاد یک مکان مسقف جدید برای تامین نیاز اسکان برادران یاد کرد و افزود: هر چند این مکان جدید را امسال فقط به برادران اختصاص دادیم اما بازهم جمعیت قابل توجهی از زائران به موکب آستان مقدس مراجعه دارند به همین علت بخشی از زائران در محوطه حیاط و گذرگاه‌های موکب نیز اسکان داده می‌شوند.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه دو هزار نفر از بانوان اربعینی طی یک شبانه‌روز در موکب آستان مقدس بانوی کرامت اسکان داده می‌شوند، عنوان کرد: در ایام نزدیک به اربعین حسینی در بخش برادران آمار اسکان طی یک شبانه‌روز به بیش از سه هزار نفر نیز رسیده است.

وی از اسکان بیش از پنج هزار زائر در موکب آستان مقدس بانوی کرامت یاد کرد و گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش جمعیت زائران اربعین در سال‌های آینده در حوزه اسکان نیازمند گسترش فضاها و تامین امکانات سرمایشی و گرمایشی هستیم.