به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در سه گروه معارف قرآن و حدیث، علوم و فنون قرائات و حفظ قرآن و حدیث برای برادران و خواهران علاقه‌مند دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند.
یکی از این گروه‌ها، گروه معارف قرآن و حدیث است که دوره‌هایی همچون معارف قرآنی، معارف حدیثی، معارف امام‌شناسی، معارف اعتقادی، معارف فقهی و معارف تربیتی ذیل آن برگزار می‌شود.
در گروه معارف قرآن و حدیث ۶ دوره مختلف برگزار می‌شود، که در نخستین دوره با عنوان معارف قرآنی، کلاس‌های تفسیر، ترجمه، مفاهیم قرآن و تدبر در قرآن برای مخاطبان برپا می‌شود.
در دوره معارف حدیث نیز شرح نهج‌البلاغه، شرح صحیفه سجادیه و ترجمه و مفاهیم این دو کتاب به افراد ارائه می‌شود و در دوره معارف امام‌شناسی شخصیت، سیره و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) تبیین می‌شود.
تبیین باورهای صحیح برگرفته از قرآن و حدیث، باور زلال، شیعه‌شناسی و مهدویت از موضوعاتی است که در دوره چهارم با عنوان معارف اعتقادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در دوره معارف فقهی نیز احکام کاربردی، ترتیبی و موضوعی مورد توجه قرار می‌گیرد و در دوره معارف اخلاقی و تربیتی نیز کلاس‌هایی همچون سبک زندگی اسلامی، همسرداری، تربیت فرزند و اخلاق در قرآن و حدیث برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
گفتنی است، آموزش‌های مرکز قرآن و حدیث برای عموم زائران برادر و خواهر در گروه‌های مختلف سنی از دوم ابتدایی تا سنین بزرگسالی در نظر گرفته شده و از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب در شبستان نجمه‌خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر و مرکز قرآن و حدیث شعبه شهدا در خیابان صفائیه قم انجام می‌شود.