به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محسن ظهیریان طی گفت وگویی از برگزاری دوره آشنایی با وقف برای کارکنان رسمی و قراردادی حرم کریمه اهل‌بیت(س) خبرداد و اظهار کرد: این دوره با هدف آشنایی کارکنان با موقوفات و اهمیت آن و فرهنگ‌سازی در جامعه از سوی اداره آموزش ضمن خدمت برگزار شده است.
وی افزود: دوره‌های دیگری همچون خانواده و مناسبات حاکم بر آن، تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم، مردم‌سالاری اسلامی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، حریم حرم، آشنایی با مبانی و اصطلاحات وقف، مهارت‌های حرفه‌ای و اداری کار با رایانه، تکنیک‌های ارتباط اثربخش، آشنایی با اصول گزارش‌نویسی، اصول سرپرستی، مبانی انتظامات و نگهبانی، بودجه‌ریزی عملیاتی، آشنایی با اصول و فنون مهمانداری و پذیرایی در آستان مقدس، آشنایی با ابزار و روش‌های سرویس و نگهداری خودرو، آشنایی با قانون تأمین اجتماعی و آشنایی با اینترنت و کاربرد آن در اداره امور دفتر نیز برگزار شده و یا برگزار خواهد شد.
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: کارکنان در این دوره با تعاریف وقف در لغت و اصطلاح، وقف از دیدگاه حقوق و قوانین، رابطه وقف و صدقه، راه‌های اثبات وقف، ارکان وقف، واقف، اثبات وقف، مشروعیت جهت وقف و مدارک و مستندات وقفی آستان مقدس طبق وقف نامه‌ها، طومارها، احکام شرعی و اسناد خریداری آشنا شدند.
ظهیریان خاطرنشان کرد: این دوره در ۶ ساعت به صورت غیرحضوری و کتبی برای کلیه کارکنان رسمی و قراردادی برگزار شده است.
وی با بیان این‌که دوره آشنایی با وقف برای مدیران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز در ۶ ساعت و به صورت غیر حضوری برگزار شد، گفت: آثار اجتماعی وقف، نقش وقف در تأمین امنیت اجتماعی، موقوفات و وقف‌های ائمه معصومین(ع) و وقف‌های فرهنگی مثل کتابخانه، وقف بر قرآن و … از سرفصل‌هایی بود که مدیران در این دوره با آن آشنا شدند.
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: در تمامی دوره‌های برگزارشده از شرکت‌کنندگان نظرسنجی صورت می‌‌گیرد تا دوره‌ها در مراحل بعدی با کیفیت بیشتری همراه شود.
ظهیریان ادامه داد: اداره آموزش ضمن خدمت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها امسال در راستای ارتقای علمی و مهارتی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در چهار سطح «مدیران»، «کارکنان رسمی و قراردادی»، «خادمان افتخاری» و «کارکنان شرکت‌های خدماتی» کرده است.