به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، فرهاد گلبرگ امروز در کلاس معارفی «تغذیه از منظر آیات قرآن کریم و روایات» که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه سلامتی جسم و روح یکی از شاخصه‌های جامعه ایمانی و زندگی مؤمنانه است، اظهار کرد: قرآن کریم و روایات، سلامتی را مهم‌ترین عامل حرکت در مسیر زندگی مؤمنانه می‌دانند و در روایات بیان شده که بیماری و فقر می‌تواند فرد را از مسیر زندگی مؤمنانه دور کند.

وی افزود: در عصر رسول خدا(ص) به علت عمل به دستورات دین در زمینه تغذیه و طب در جامعه مدینه بیماری وجود نداشت که همین موضوع موجب تعجب پزشک یهودی از سلامتی کامل مسلمانان شد.

کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: آموزه‌های اسلام ضمن توجه به مواد غذایی تازه، حلال و پاکیزه به شیوه پخت‌وپز غذا نیز توجه داشته و به همین علت است که برخی با سرخ کردن مواد غذایی به علت از بین رفتن ویتامین‌ها و بافت موادغذا یی نیز مخالف کرده‌ و دستور به کبابی، بخار پز و آب پز کردن غذاها داده‌اند.

وی در ادامه به ظروف مخصوص غذاخوری اشاره کرد و افزود: برای صرف غذا می‌توان از ظروف شیشه‌ای، چینی و سفالی استفاده کرد.

پژوهشگر تغذیه اسلامی یادآور شد: انواع کباب‌ها، گوشت و شیر، آبگوشت، مخلمه، کواکب، نار باجه، مضیره، زیره باجه، تلبینه، سرکه باجه، حلیم و شیرینی از غذاهایی اصیلی هستند که در خانه برای حفظ سلامت اعضای خانواده می‌توان آن‌ها را تهیه و مصرف کرد.