به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدمهدی محمدی طی گفت و گویی با بیان این‌که اداره کارگزینی یکی از ادارات زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی است و شامل اداره کارگزینی و رفاه می‌باشد، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی اقامتی کریمه اهل‌بیت(س) در مشهد مقدس، پره‌سر رضوانشهر استان گیلان و واحد تربیت‌بدنی نیز جزء زیرمجموعه‌های اداره کارگزینی است.
وی افزود: اهم فعالیت‌های اداره کارگزینی در حوزه کارکنان رسمی، قراردادی، روزمزد، ساعتی و پروژه‌ای است که از آستان حقوق دریافت می‌کنند.
رئیس اداره کارگزینی و رفاه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که موضوعات مختلف تشکیل پرونده، استخدام، جذب، ارتقاء شغلی، انتصاب‌ها، ابلاغ‌ها و امور بازنشستگی همه به وسیله کارگزینی انجام می‌شود، ادامه داد: مدیریت منابع انسانی حرم مطهر شامل ۳۷ نیرو است که از این تعداد ۱۵ نفر نیروهای اداره کارگزینی و رفاه هستند.
وی اتخاذ تدابیر لازم برای ارجاع پرونده‌ها به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، صدور مرخصی‌ها، پرداخت سنوات و پرداخت پاداش پایان خدمت به افرادی که بازنشست می‌شوند را نیز جزء وظایف اداره کارگزینی عنوان کرد.
محمدی با اشاره به این‌که کلیه خدمات رفاهی، زیارتی و تفریحی، تسهیلات بیمه‌ای و معرفی‌نامه‌هایی که کارکنان برای بیرون از اداره می‌خواهند نیز در اداره کارگزینی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کارگزینی همچنین گزارش‌هایی که معاونان، مدیران، کمیسیون‌ها و واحدهای دیگر از سیستم می‌خواهند را تهیه می‌کند.
وی در پایان یکی دیگر از وظایف اداره کارگزینی را اخذ و اجرای ارزشیابی عملکرد سالیانه کارکنان در هر سال عنوان کرد و گفت: نظارت بر شیوه حضور و فعالیت کارکنان، اضافه‌کار و کسر کار مواردی است که در این اداره مورد بررسی قرار می‌گیرد.