به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با هدف تقویت برنامه‌های قرآنی در مساجد، ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان و همچنین گسترش فرهنگ قرآنی، سفیران قرآنی کریمه را در مناسبت‌های مختلف به مساجد استان قم اعزام می‌کند.
وی افزود: در این راستا هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر با ۵ مسجد استان قم هماهنگی انجام شده است که برنامه‌های قرآنی در آنها اجرا شود و این برنامه‌ها از ۱۸ تا ۲۲ بهمن بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شده و خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که سفیران قرآنی شامل مجری، قاری، مداح، سخنران و حافظ قرآن به برخی از این مساجد اعزام شده است، ادامه داد: اولین اعزام به مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها در شهرک پردیسان بود که ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در دومین برنامه، روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸سفیرانی قرآنی کریمه به مسجدالرضا(ع) واقع در ۴۵ متری شهید صدوقی(زنبیل‌آباد) اعزام شدند و ۲۰ بهمن‌ماه نیز در مسجد المصطفی شهرک مهدیه قم برای طلاب جهان اسلام برنامه اجرا خواهند کرد.
غفاری، مقصد بعدی سفیران قرآنی کریمه برای اجرای برنامه‌های قرآنی را مسجد خاتم‌الانبیاء(ص) در شهر جعفریه عنوان کرد که این مسجد از موقوفات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است و افزود: برنامه قرآنی در این مسجد، در قالب محفل انس با قرآن و با حضور مسئولان محلی، دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای برنامه قرآنی در مسجد ۱۴ معصوم شهرک فاطمیه قم نیز پایان‌بخش برنامه سفیران قرآنی کریمه در دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود که این برنامه سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در پایان اظهار داشت: تمامی برنامه‌های سفیران قرآنی کریمه همراه با اجرای مسابقه، اهدای متبرکات آستان مقدس بانوی کرامت و پرچم‌گردانی با حضور خادمان حرم مطهر برپا می‌شود.