به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس می‌شود، با اشاره به اینکه خداوند در آیات سوره نساء مردم را به چند دسته تقسیم می‌کند، اظهار کرد: این دسته بندی افراد، شامل کسانی که عاشقانه پیشتاز مقاومت هستند و افرادی که همواره دور می‌ایستند و حوادث را از دور نظاره می‌کنند که به عنوان آفت جبهه مقاومت از آن‌ها یاد شده است، می‌شود.
وی با اشاره به آیات ۷۲ و ۷۳ سوره نساء، عنوان کرد: خداوند در این آیات به افرادی اشاره می‌کند که خیلی دیر وارد میدان مبارزه می‌شوند و صبر می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد و اگر شما با مصیبت و سختی مواجه شوید می‌گویند چه خوب که با شما نبودیم و اگر پیروز شوید می‌گویند حیف که با شما نبودیم که این ابراز تاسف نشانه عافیت طلبی و فرصت طلبی این انسان‌ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند برای درمان این روحیه که کم و بیش برخی افراد دارند چند نکته بیان می‌کند، مطرح کرد: نکته اول بیان فضیلت جهاد و شهادت است که اگر در این راه به شهادت برسید به یک فوز عظیم رسیده‌اید و در آیه ۷۴ سوره مبارکه نساء نیز درمان دومی که برای این دسته اشخاص وجود دارد، بیان شده و آن تحریک احساسات و عواطف آن‌ها است و می‌فرماید نمی‌بینید زنان و بچه‌های مظلوم که در محاصره دشمنان قرار گرفته‌اند؟.
حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: آیا انسانیت است که ببینید افرادی مظلومانه زیر بمباران هستند و کمک نکنید؛ آیا انصاف است که انسان ببیند هموطنانش زیر مشکلات اقتصادی و مشکلات بیماری هستند و کمک نکند؛ ما می‌توانیم این آیات مقاومت را در شرایط فعلی که افرادی در جبهه سلامت در حال تلاش و جانفشانی هستند و کسانی از دور تماشا می‌کنند نشان دهیم.
وی افزود: خداوند در آیه ۷۶ سوره نساء می‌فرمایند نیروهای جبهه مقاومت باید بدانند که در راه خداوند تلاش می‌کنند و تکیه‌گاهی مانند خداوند دارند و همچنین باید بدانند جبهه مقابل در مسیر شیطان حرکت می‌کند و تکیه‌گاه آن‌ها شیطان است و شیطان در زمان مناسب پشت آن‌ها را خالی می‌کند.
حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه در آیات بعدی خداوند به بی‌ارزش بودن دنیا اشاره دارد، خاطرنشان کرد: بالاخره مرگ فراخواهد رسید و هیچ مرگی زیباتر و شورانگیزتر از شهادت وجود ندارد؛ از ایستادن در جبهه مقاومت و در مقابل استکباران نترسید که پایانش شهادت است.
وی با بیان اینکه صحنه‌های جنگ و سختی وسیله خوبی برای شناخت عافیت‌طلبان است، افزود: خداوند در آیه ۱۴۲ سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید فکر کردید به همین راحتی وارد بهشت می‌شوید؛ هنوز مومنان و اهل صبر خودشان را نشان ندادند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام مرز نمی‌شناسد و هر کجا که مستضعفی باشد آنجا سرزمین جبهه مقاومت است، تصریح کرد: ارتش اسلام باید به حدی قوی باشد که مستضعفان در هر نقطه از کره زمین به کمک این ارتش ایمان داشته باشند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، یادآور شد: فردی که بمیرد و در عمر خود جهاد نکرده باشد و یا در آرزوی جهاد نباشد و به جهاد نیاندیشیده باشد در مسیر نفاق از دنیا خواهد رفت.
حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند خداوند جهاد را واجب کرده است، خدای متعال جهاد و مبارزه را بزرگ جلوه داده و یار و یاور دین خود دانسته است؛ دین و دنیا جز با مبارزه سامان نمی‌یابد، بعد از اسلام برترین اعمال جهاد است، جهاد ستون دین است، پاداش جهاد بسیار بزرگ است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز کرد: مدافعان حرم در حرم‌ها از جان خود گذشتند و مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها، امروز پشتیبان تمام جبهه‌های مدافعان سلامت مساجد، حسینیه‌ها، مراکز مذهبی و خانه‌ها قرار دارند، افرادی که در پشت جبهه و خط مقدم سلامت درحال تلاش هستند جزو پیشگامان این عرصه خواهند بود.