به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد بامداد امروز در ویژه برنامه مناجات ماه مبارک رمضان که به طور زنده از کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) منعکس شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه آمرزش و رحمت الهی است، اظهار کرد: خوش به حال افرادی که از این دریای بیکران رحمت و نعمت‌های الهی بهره‌مند می‌شوند.
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان بدبخت فردی است که در ماه رمضان نتواند خود را نجات دهد، مطرح کرد: در دعای جوشن کبیر هزار نام خداوند ذکر شده است اما شاید به تعداد انگشتان دست نیز اسامی غضب خداوند پیدا نمی‌شود.
وی افزود: خدایی که هیچ نیازی به مخلوقش ندارد و غنی مطلق است، دست محبت به سر بندگانش می‌کشد و بنده‌ای که می‌خواهد فرار کند را در آغوش می‌گیرد و با نوازش و محبت او را باز می‌گرداند.
فرحزاد گفت: چند نوع بنده داریم، بندگان مقبل که روی آورده‌اند به سوی خدا و خداوند نیز به آن‌ها نگاه ویژه دارد و گروه بعدی بندگان مدبر هستند افرادی که پشت به خدا کرده‌اند و نمی‌خواهند برگردند.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت داود(ع) می‌فرماید که «ای داود اگر بندگانی که پشت به من کرده‌اند و نمی‌خواهند سمت من بیایند بدانند من چقدر مشتاق آن‌ها هستم و منتظر برگشت و ترک گناه آن‌ها هستم از شوق من جان می‌دهند و بند بند بدنشان از محبت من ازهم جدا خواهد شد».
وی اضافه کرد: در ادامه آمده است «ای داود(ع) این شوق و محبت من برای بندگان فراری است و برای بندگانی که سمت من هستند بسیار بیشتر است».
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه تمام صفات خداوند در ما وجود دارد و باید آن‌ها را پرورش دهیم تا به نتیجه برسد، تصریح کرد: خداوند نسبت به تمام بندگانش مهربان است اما مهربانی خاص برای افراد خاص است؛ امیرالمومنین(ع) می‌فرماید انسان کریم فردی است که اگر وعده‌ای دهد به آن عمل کند و اگر قدرتی برای انتقام دارد عفو کند.
وی ادامه داد: شخصی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت حساب قیامت دست چه شخصی است و پیامبر(ص) فرمودند دست خداوند، سپس آن شخص با لبخند از پیامبر(ص) جدا شد، سپس پیامبر(ص) رو به اصحاب فرمود هر فرد می‌خواهد اهالی بهشت را ببیند به صورت این فرد نگاه کند چراکه نسبت به خدای متعال حسن ظن دارد.
فرحزاد یادآور شد: پیامبر(ص) فرمودند خدای متعال در مواردی وعده و در مواردی وعید داده است(در عربی وعده به معنای بشارت و وعید به معنای تهدید است) و هرگاه خدای متعال به عملی وعده داد به طور حتم به آن عمل خواهد شد و هرگاه خدای متعال وعید داد نمی‌توان گفت که به طور حتمی به آن عمل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ایمان به رحمت الهی موجب تعالی و کمال انسان می‌شود، گفت: اگر انسان در مسیر درست الهی حرکت کند و به رحمت خداوند متعال ایمان داشته باشد می‌تواند در هر شرایطی پیروزی و امید را محقق سازد.