به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد بامداد امروز در ویژه برنامه‌ مناجات ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در روایات نسبت به پرهیز از سوء‌ظن به خداوند و تشویق حسن ظن به خداوند تاکید بسیاری شده است.
وی با بیان اینکه برخی از گناهان، بزرگترین گناهان هستند، عنوان کرد: بدبینی و سوء ظن به خداوند از این دسته گناهان است، شیطان در مورد شخصی که نسبت به خداوند یاس و ناامیدی داشته باشد می‌گوید من خیالم از این دسته افراد راحت است.
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه علت رفتن جهنمیان به جهنم بر اساس آیات قرآن کریم بدبینی به خداوند است، مطرح کرد: در روایات آمده است که بهای بهشت و قیمت بهشت خوشبین بودن به خداوند است و انسان باید هرچقدر که می‌تواند روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند.
وی ادامه داد: امام هشتم(ع) در حدیثی می‌فرماید خداوند نزد گمان بنده است و هرگونه که بنده خداوند را ببیند، پروردگار نیز همان‌گونه با او رفتار خواهد کرد.
فرحزاد با بیان اینکه انسان باید تا می‌تواند نسبت به حوادث و اتفاقات خوشبین باشد، خاطرنشان کرد: این خوشبینی بدین معنی نیست که ما خیلی انسان‌های خوبی هستیم بلکه باید بگوییم که خدایی بزرگ و خوبی داریم.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند در روز قیامت، افرادی جهنمی هستند اما زمانی که به پروردگار می‌گویند گمان من این نبود که مرا در آتش می‌سوزانی، سپس خداوند بدلیل همین حسن ظن از او گذشت می‌کند.
این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: در روز قیامت انسان‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند، برخی بی‌حساب به جهنم می‌روند، این افراد پرونده کاملا سیاهی دارند؛ گروه دوم هم بدون حساب به بهشت می‌روند؛ گروه سوم هم در نامه اعمالشان تعداد کمی نقطه منفی و سیاه دارند و گروه چهارم هم افراد حزب باد هستند.