به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام میرکتولی شب گذشته قبل از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: زمانی‌که در آیات قرآن کریم سخن از قیامت می‌شود بر دو موضوع صراط و میزان تکیه می‌شود و موضوع میزان یک موضوع بسیار حساس و مهم است.
وی افزود: در وصیت حضرت زهرا سلام‌الله نیز موضوع صراط و میزان به روشنی مورد تذکر واقع شده و حضرت در این خصوص شهادت می‌دهد که صراط و میزان حق هستند.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: قرآن کریم در خصوص میزان از دو دسته سخن به میان می‌آورد که یکی مربوط به میزان مادی برای سنجش کالاهای دنیوی و دیگری میزان معنوی که مربوط به عالم برزخ و قیامت است که البته این میزان معنوی در دنیا نیز وجود دارد.
میرکتولی تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان‌ها در برابر هر دو میزان مادی و معنوی مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
وی یادآور شد: میزان دنیا همان سنجیدن کالاهای دنیوی بر اساس راستی است که به کم فروشان بسیار توصیه شده است چرا که کم فروشان هنگام خرید کالا بسیار حساس و با دقت عمل می‌کنند اما هنگام فروش کالا کمتر به مشتری تحویل می‌دهند.
سخنران حرم بانوی کرامت افزود: کم فروشی فقط محدود بخ کالا نیست بلکه عده‌ای زمانی‌که در ساختمان‌سازی می‌خواهند کار خود را متراژ کنند متراژ بالاتر ارائه می‌دهند در حالی‌که کار کمتری انجام داده‌اند و یا فروش ظرف به قیمت مظروف و یا تقلب در صنعت بسته بندی کالا نیز شامل کم فروشی خواهد شد.
میرکتولی خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش اهل‌بیت(ع) شخص مسلمان نباید در اعمال معنوی خود نیز تقلب داشته باشد و عیار اعمال باید خالص و محض رضای خداوند باشد.
وی در ادامه گفت: بنابر روایت هر فردی سر مسلمانی را در معاملات کلاه بگذارد مسلمان نیست و باید در قیامت پاسخگو باشد.
میرکتولی تاکید کرد: میزان معنوی نیز در قرآن کریم در سه محور، خداوند، رسول خدا و اهل‌بیت(ع) خلاصه شده است و تمامی اعمال انسان‌ها در برابر این سه حقیقت عالم هستی، سنجیده خواهد شد.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خداوند در روز قیامت اعمال انسان‌ها را با حق و حقیقت به سنجش خواهد گذاشت و همچنین وجود مبارک نبی گرامی اسلام(ص) نیز سنجش و طراز اعمال انسان‌ها در قیامت است.
وی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) میزان اعمال و الگوی راستین دین هستند و طراز و میزان واقعی روز قیامت خواهند بود.
استاد حوزه علمیه قم افزود: حجاب و عفاف، خانه‌داری، شوهرداری، تربیت فرزند، فعالیت‌های اجتماعی و غیره بانوان در روز قیامت با تمامی کردار و رفتارهای حضرت زهرا سلام‌الله سنجیده و همچنین جهاد، زکات، فعالیت‌های اجتماعی و غیره مردان نیز با حضرت علی علیه‌السلام سنجیده خواهد شد.