به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در ویژه برنامه تفسیر سوره انبیاء که همانند روز گذشته از شبکه ملی منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: آیه ۸۱ سوره انبیاء در مورد حضرت سلیمان(ع) است که به صورت مختصر به زندگی حضرت پرداخته و علاقه‌مندان می‌توانند برای بررسی مفصل زندگی حضرت به سوره نمل مراجعه کنند.

وی افزود: حضرت سلیمان(ع) فرزند حضرت داود(ع) است که به پیامبری مبعوث شدند که این انتخاب، یک انتخاب الهی بوده است.

رفیعی تاکید کرد: خداوند حضرت سلیمان(ع) را در ۱۳ سالگی انتخاب کرد و ایشان به مدت ۴۰ سال پیامبر بودند و بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، سه معجزه شاخص و کلیدی به حضرت سلیمان(ع) عطا شده که این سه معجزه شاخص در کنار دیگر معجزات حضرت مورد تاکید قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: لازم است جوانان با قصه‌های قرآنی آشنا شوند و محتوای قصص و پیام‌های داستان‌های قرآن را در زندگی خود به کار گیرند.

رفیعی یادآور شد: نخستین معجزه شاخص و کلیدی حضرت، مسخر نمودن باد و تند باد توسط حضرت بود چراکه تند باد به عنوان یک مرکب در اختیار حضرت سلیمان(ع) بود به صورتی که حضرت کار یک ماه را طی نصف روز انجام می‌داد و باد به امر حضرت جاری می‌شد.

وی افزود: معجزه دوم، در اختیار داشتن اجنه بود که قدرت بسیار زیادی داشتند و برای استخراج جواهرات از عمق دریاها و ساخت کاخ و ساختمان بکار گرفته شدند، جن‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای داشتند که حتی تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن جابه جا کردند.

رفیعی در ادامه با اشاره به معجزه سوم گفت: جاری ساختن چشمه مس بدون استخراج، سومین معجزه شاخص و کلیدی حضرت بود به گونه‌ای که آهن برای پدرش نرم شده بود، مس نیز برای حضرت از زمین جاری می‌شد و صنعت ساخت مس به آسانی انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه خرافات در قصص انبیاء وارد شده و عده‌ای به دنبال جزئیات قصص هستند در حالی‌که قرآن کریم با نقل کلیات به دنبال انتقال مفاهیم و مضامین و مفاهیم بلند است.

رفیعی افزود: حضرت سلیمان(ع) همیشه می‌گفت این‌ها همه لطف خداست و تمامی معجزات را از فضل خداوند می‌دانست و حضرت در حقیقت عبد شاکر، متواضع، عدالت محو، مهمان‌دار و همنشین فقرا بود.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی تاکید کرد: داستان حضرت سلیمان(ع) به ما می‌گوید نباید به ثروت مغرور شویم و همواره عبد شاکر بوده و به فقرا کمک نماییم چراکه خداوند قادر مطلق بوده و نباید از عنایت و کرامت خداوند ناامید شویم.

وی اظهار کرد: یک مدیر باید همواره حواسش به زیرمجموعه‌ها و افراد مورد مدیریت باشد تا فساد اقتصادی، رشوه و غیره صورت نگیرد و استانداران، شهرداران، مدیران شهر، مسئولین باید به درستی با مشکلات زیردستان برخورد نمایند و کشور نباید آلوده به رشوه شود.