به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در دوازدهیمن روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، با اشاره به اینکه سوره هود در شرایطی نازل شد که پیامبر(ص) نزدیک‌ترین افرادشان را از دست دادند، اظهار کرد: خداوند در آیات این سوره به سرگذشت پیامبران الهی اشاره دارد که چه سختی‌هایی بر آن‌ها وارد شده و آن‌ها استقامت کردند.
وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارک هود، عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید ای پیامبر(ص) تمام داستان‌های انبیا که برای تو گفته می‌شود موجب قوت قلب تو است و برای تفکر و توجه تمام مومنان است.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبران در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارند و طلایه دار خط مقاومت، الگو و اسوه دیگران هستند، مطرح کرد: خداوند در آیه ۱۱۲ سوره هود دستوری را خطاب به پیامبر می‌فرماید استقامت داشته باش هم خودت و هم پیروانت، البته مراقب چارچوب‌ها باشید و گرفتار طغیان نشوید که خداوند ناظر بر اعمال شما است.
وی افزود: در روایات متعددی آمده است که هیچ سوره و آیه‌ای سنگین‌تر از این آیه و سوره برای پیامبر(ص) نبوده است و پس از آن پیامبر(ص) با جدیت به جبهه مقاومت و مبارزه با مشرکان پرداختند.
حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه استقامت داشتن در جبهه مقاومت و در مقابله با سختی‌ها یکی از نکات این آیات است، ادامه داد: نکته دیگر این است که بدست آمدن پیروزی آسان اما نگهداشتن آن سخت است، باید مقاومت و برای نگهداشتن این میراث ارزشمند تلاش کرد.
وی با بیان اینکه سختی استقامت این است که باید در راه خدا باشد، خاطرنشان کرد: رهبر مومنان در این مسیر نتنها نسبت به خود بلکه نسبت به مومنان هم مسئول است و باید دیگران را نیز به استقامت دعوت کند؛ پیامبر اسلام(ص) پیوسته در خط مقدم مقاومت بودند و در تحمل سختی‌ها پیش قدم بودند و تمام اولیای دین درخط مقدم حضور داشتند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز سایه رهبری حکیم بر سر مردم و محور مقاومت قابل مشاهده است، تصریح کرد: سردار سلیمانی طلایه‌دار مقاومت بود و هیچ‌گاه نمی‌گفت بروید و خودش بیاستد بلکه میرفت جلو و می‌گفت بیایید؛ امروز نیز پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و طلاب و دانشجویان هم تمام تلاش خود را برای پیروزی بکار گرفته‌اند.
وی آیه ۱۱۳ سوره هود را مدنظر قرار داد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید بر ظالمان تکیه نکنید و اگر ظالمان را تکیه‌گاه خودتان قرار دهید گرفتار خشم خداوند شده و تنها خواهید ماند؛ امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند پیامبران الهی مامورانی هستند که کمی عدد و زیادی دشمنان آن‌ها را به عقب نمی‌راند.
حاج ابوالقاسم دولابی در پایان یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند در دو جای قرآن دستور استقم آمده است و استقامت ورزیدن یعنی مورد تاثیر عوامل مختلف قرار نگرفن؛ راه خدا، راه رسیدن به تمدن اسلامی، راه رسیدن به پیروزی در جبهه مقاومت و… راه آسانی نیست و باید با استقامت ورزیدن در این مسیر به پیروزی رسید.