به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد طی سخنانی در روز میلاد بانوی کرامت که در حرم مطهر آن حضرت پخش شد، با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام در رابطه با اهمیت ماه ذی‌القعده، اظهار کرد: ما چهار ماه داریم که حرمت فوق العاده دارند و جنگ و نزاع در این ماه‌ها حرام است که ماه ذی‌القعده از این ماه‌ها است.

وی با بیان اینکه ما باید در این ماه کینه‌ها و کدورت‌ها را از سینه خود پاک کنیم، افزود: روح، جان، قلب و وجود ما ظرف عنایت، لطف و محبت الهی است و باید آن را پاک نگه داریم و اگر پاک نباشیم قابلیت دریافت فیوضات الهی را نخواهیم داشت.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نامیدن روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز تکریم دختران را سنت خوبی دانست و افزود: دختر خیلی با معرفت و با محبت است و خیلی خوب است که تکریم شود تا خشونت‌هایی که به صورت موردی در رابطه با دختران رخ می‌دهد در جامعه کم شود.

اگر دختری مورد ظلم واقع شود خداوند غضب شدید می‌کند

وی با بیان این که در مکتب ما تکریم بانوان و دختران بسیار سفارش شده است، گفت: در روایات داریم که وقتی بانوان و فرزندان مورد ظلم و ستم قرار گیرند خداوند غضب شدید می‌کند و پیامبر(ص) فرمودند که انسان‌های با شخصیت، فضیلت و کرامت احترام بانوان را بیشتر نگه می‌دارند و انسان‌های لئیم و پست فطرت به بانوان بی ادبی و بی احترامی می‌کنند.

فرحزاد ادامه داد: در روایت داریم که اگر پدر هدیه و عیدی خواست به فرزندان دهد اول به دختران دهد و بعد به فرزندان پسر زیرا دختران لطیف و حساس هستند و زود می‌رنجند و باید بیشتر به احساسات آنها توجه کرد و در روایت دیگری آمده است که اگر از سفر آمدید اول فرزندان دختر خود را در بغل بگیرید.

وی اضافه کرد: در روایات داریم که حضرت ابراهیم(ع) صاحب دو پسر به نام اسماعیل(ع) و اسحاق(ع) بود که هر دو هم پیامبر بودند ولی دعا کرد که خدایا یک دختر به من عطا فرما تا در تشییع جنازه من گریه کند و رحمت تو شامل حال من شود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این که خدمت به بانوان، دختران و مادران انسان را در بهشت برین در جوار پیامبر (ص) قرار می‌دهد، گفت: خداوند می‌توانست به پیامبر(ص) پسر رشید و بزرگی عنایت کند اما خداوند یک دختر به ایشان داد و نسل پیامبر(ص) از یک دختر است و این برای ما پیام دارد و در روایات داریم که هر وقت حضرت زهرا(س) نزد پیامبر(ص) می‌رسیدند، حضرت مرحبا می‌گفتند و دست ایشان را می‌بوسیدند و مقابل حضرت می‌نشستند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) بارها به دختر خود می‌فرمودند که پدرت به قربانت، گفت: این رفتارها به ما می‌آموزد که به دختر باید محبت کرد و عشق ورزید تا شاهد این اتفاقات که در فضای مجازی می‌بینیم نباشیم و دختران از دیگران محبت گدایی نکنند و اتفاقات ناگوار نیافتد.

فرحزاد با بیان این که امام کاظم علیه‌السلام هم نسبت به حضرت معصومه سلام‌الله علیها همینگونه بودند، گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند که برای خدا حرمی است و آن کعبه، برای پیامبر(ص) حرمی است و آن مدینه، برای امیرالمؤمنین(ع) حرمی است و آن کوفه و برای ما ائمه(ع) هم حرمی است و آن قم.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمود قم در آخر الزمان مأوا و پناهگاه فاطمیون است و از بلایا و فتنه‌ها در امان است و بلا از آن جا دفع می‌شود؛ قم آشیانه آل محمد(ص) است و سپس فرمود به زودی از ما اهل بیت(ع) فرزندی در این شهر دفن خواهد شد که به شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.