به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه شریفه « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ »(سوره صف، آیه ۸)، با بیان این که نور حقیقت و نور الهی در مقابل ظلمات و تاریکی هرگز خاموش نمی شود، اظهار داشت: بر اساس سنت الهی همواره افرادی هستند تا این نور به تمام و کمال خود برسد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، افزود: آیات قرآن کریم در بیان سیره زندگانی انبیای الهی، به ویژه در قضیه حضرت موسی(ع) و حضرت خضر نبی(ع) نماد حقیقت و باطن عالم و جوشش، سریان و حرکت هستی را به خوبی ترسیم می‌کند.

وی با تأکید بر این که باطن عالم در نور حقیقت تجلی پیدا کرده است، اظهارداشت: اگر همه دست در دست هم دهند تا جوشش چشمه کوثر را بگیرند، باطن و حقیقت این عالم چنین اجازه‌ای را نخواهد داد و نمی‌توانند نورانیت حقیقت را خاموش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، یادآور شد: هر ولی، نبی و یا فردی که برای نور الهی چشمه کوثر و حقیقت بکوشد، همیشه شیاطین و باطلینی هستند که به ایشان حمله کنند و این از سنت‌های الهی است.  این باطن عالم با حرکت حقیقی، آتش ظاهری حضرت ابراهیم را گلستان کرد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، به تشریح گلستان شدن آتش نمرودیان بر حضرت ابراهیم پرداخت و اذعان داشت: باطن و حقیقت عالم این است که آتش باطل، به اذن الله بر کسی که در مسیر نورانیت، حقیقت و مکتب ناب اهل بیت(علیهم السلام) قدم بردارد اثر نخواهد گذارد.

وی با بیان این که دختر نمرود پس از مشاهده گلستان حضرت ابراهیم، ایمان آورد، اظهار داشت: مامون عباسی همه دسیسه‌های خود را به کار گرفت تا اثری از امام رضا علیه السلام باقی نمانده؛ به گونه‌ای که با تحمیل ولایت عهدی، مسیر بدنامی و دوری او از مدینه را در پیش گرفت و مسیری را برای انتقال حضرت در نظر گرفت تا مورد استقبال شیعیان قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر این که حقیقت رأفت امام رضا علیه السلام، همچون چشمه جوشنده کوثر و حقیقت، هرگز خاموش شدنی نیست، اظهار داشت: اگر همه جمع شوند تا اثری از امام رضا(ع) را باقی نگذارند؛ خداوند درخشش حضرت را بیش از پیش خواهد کرد؛ هرکسی در راه امام رضا(ع) برای یاد، نام و عظمت او قدم بردارد او نیز حریم و حرم پیدا خواهد کرد و همچون وجود مبارک فاطمه معصومه سلام الله علیها به والاترین مقام می‌رسد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، با تاکید بر این که حضرت معصومه(س)تمام وقت خود را برای دفاع از امام رضا(ع) و تکمیل راه و تمامیت مسیر ولایت قرار دادند، اظهار داشت: این سنت الهی است که شیاطین از همه جهت برای مقابله با اهتزاز پرچم حقیقت حمله‌ور شوند.

وی ضمن اشاره به حدیث، « اِنَّ لِلّهِ حَرَما وَ هُوَ مَكَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ حَرَما وَ هُوَ الْمَدينَةُ، وَ لاَِميرِ الْمُؤمِنينَ حَرَما وَ هُوَ الكُوفَةُ، وَ لَنا حَرَما وَ هُوَ قُم»، با بیان این که حقیقت عالم می خواهد شهر مقدس قم، منشاء حقایق الهی قرار گیرد، ابراز داشت: امروز هرکسی قدمی برای مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و باطن و حقیقت عالم و کوثر فاطمی بردارد در هر جایی که باشد حریم پیدا کرده، منشاء  نورانیت و خدمت خواهد بود.

این استاد حوزه، تصریح کرد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) و شهر قم، در عالم مستضعفی باقی نخواهد ماند؛ دشمنان قطعا تمام تلاش خود را برای مقابله با آن به کار خواهند بست و علی رغم تمام فراز و فرودها نخواهند توانست تا مقابل این نورانیت الهی بایستند و این از سنت‌های الهی است. حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در بخش پایانی سخنان خود به حدیث «مَنْ مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً» اشاره کرد و اظهار داشت: باطن و حقیقت عالم بر این امر استوار است که نور کوثر و هدایت همچنان فروزان باقی بماند.