به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در در شب شهادت امام جواد علیه‌السلام طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، ذکر صلوات را از عبادات آسان و بسیار پر قیمت دانست و اظهار کرد: بنابر روایتی از امام صادق علیه‌السلام یکی از مواردی که میزان حسنات انسان را سنگین می‌کند صلوات بر پیامبر(ص) و آل ایشان است.

وی با اشاره به شهادت امام محمد تقی علیه‌السلام گفت: ما امام زاده بلافصل در ایران کم داریم ولی در جوار حضرت معصومه سلام‌الله علیها چند دختر از دختران امام جواد علیه‌السلام دفن هستند و امام‌زاده موسی مبرقع در قم نیز فرزند بلافصل امام جواد علیه‌السلام هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه از فردا شب دهه اول ذی الحجه شروع می‎شود و خداوند در چند جای قرآن از این دهه نام برده و به اهمیت آن قسم خورده است، افزود: پیامبر(ص) فرمود هیچ ایامی مانند دهه اول ذی الحجه اعمال خوب، مورد رضایت خداوند نیست.

وی با اشاره به امامت امام جواد علیه‌السلام در سنین کودکی بیان کرد: این مسأله برای برخی از اصحاب سنگین بود ولی خداوند در قرآن بیان کرده است که حضرت یحیی(ع) و حضرت عیسی(ع) در کودکی به نبوت رسیدند و چون امامت هم ادامه نبوت است امامت امام جواد علیه‌السلام در کودکی جای تعجب ندارد.

فرحزاد با بیان اینکه امامان ما با اتکا به علم لدنی به تمام سؤال‌های مردم جواب می‌دادند و این از علامات امامت آنها بود، خاطرنشان کرد: علم امام تعلیمی نیست بلکه خدا به آنها این علم را عطا کرده است بنابراین مأمون بارها سعی داشت با برگزاری مناظرات علمی شأن امام جواد علیه‌السلام را بشکند که هر بار با پاسخ‌های ایشان، جایگاه‌شان در میان مردم بالاتر می‌رفت.

وی با بیان اینکه ائمه ما آینه تمام نمای خداوند در زمین هستند و تمام صفات الهی در حد پایین‌تر در امامان ما وجود دارد، گفت: امام جواد علیه‌السلام فرمودند اگر کسی با قلبش به سوی خداوند برود زودتر به نتیجه می‌رسد از فردی که اعمالی را با اعضا و جوارحش انجام دهد ولی قلبش با خدا نباشد.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه نمی‌شود فردی دلش با خدا باشد ولی اعمال صالح انجام ندهد، افزود: نمی‌شود انسان هر کار دلش خواست بکند و بگوید دلم پاک است بنابراین دل پاک عمل پاک هم می‌آورد و دل با خدا عمل خدایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امام جواد علیه‌السلام می‌فرمایند خدا با دل‌های ما کار دارد، افزود: دل مرکز و ریشه است و انسان باید دلش با خدا باشد و بعد با اعضا و جوارح اعمال را انجام دهد و موضع نظر و نگاه خدا به قلب انسان است.