به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا طباطبایی، شب گذشته قبل از نماز مغرب و عشاء طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به فلسفه خوشبخت شدن در دنیا و آخرت، ابراز کرد: هرچه ما زیباتر باشیم و شخصیت مطهر و پاکی داشته باشیم و شبیه‌تر به پیامبر(ص) و آل ایشان باشیم برای ما تقدیر بهتری رقم زده می‌شود.

وی با بیان اینکه شخصیت خوب شخصیتی به دور از آلودگی، صفت‌های رذیله و اندیشه ناپاک است، ادامه داد: این که می گویند مراقب افکارت باش که تبدیل به گفتارت می شود و مراقب گفتارت باش که تبدیل به رفتارت می شود و مراقب رفتارت باشد که شخصیتت می شود و مراقب شخصیتت باش که این شخصیت انسان است که سرنوشت او را رقم می زند، حرف درست و بجایی است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه ما مفتخر به ولایت امیرالمؤمنین(ع) هستیم، افزود: ما به تنهایی به مثابه آب قلیل هستیم که به محض برخورد با نجاست نجس می‌شود ولی اگر آب قلیل وصل به کر باشد حکم آب کر دارد و نه فقط با ملاقات نجس، نجس نمی‌شود بلکه آن شیء را هم پاک می‌کند.

وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: کسی که ارادت به اهل‌بیت(ع) دارد چهار خصلت در او ظاهر می‌شود؛ اول اینکه ذاتش پاک می‌شود، دوم طهارت نفس پیدا می کند، سوم انسان را از آلودگی‌ها تذکیه می‌کند و چهارم کفاره گناهان انسان می‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه خود ستیزی روش و شیوه اهل‌بیت(ع) و دوستداران‌شان است، گفت: ما باید پا روی نفس خود بگذاریم و کاری را بر اساس هوا و هوس خود نکنیم و آنچه را که رضای خدا در آن است را انجام دهیم.