به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد در آیین شکرانه اقامه عزای حسینی و تقدیر از هیئات مذهبی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دو نگرانی مهم قبل از ماه محرم امسال برای ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت وجود داشت چراکه در ماه مبارک رمضان خیلی از مجالس به صورت مجازی برگزارشده بود و این نگرانی وجود داشت که در ماه محرم نیز مجالس مجازی برگزار شود.

وی افزود: نگرانی اول به خاطر سلامت مردم بود و نگرانی دوم این بود با توجه به توصیه اهل‌بیت(ع) مبنی بر اقامه عزا این محافل تعطیل شود.

نظری منفرد تأکید کرد: جلوس در مجالس امام حسین علیه‌السلام باعث احیاء قلوب می‌شود و باید این مجالس در هر شرایطی برگزار شود.

وی افزود: در راه سلامت گام‌های بسیار زیادی برداشته‌شده است و فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا مثل ایران، پزشکان، پرستاران، کادر درمان، عموم مردم و… این‌گونه همدلی و کمک کرده باشند و دلیل تمام این برکات به خاطر مکتب سیدالشهداست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: هراندازه که سلامت جسمی مردم مهم است، سلامت روحی نیز مهم بوده و این سلامت روحی در همین مجالس امام حسین علیه‌السلام به دست می‌آید  و حفظ و برگزاری عزای سیدالشهدا در حقیقت برای سلامت روح بوده و گریه بر عزای امام حسین علیه‌السلام مایه نشاط معنوی است.

نظری منفرد خاطرنشان کرد: جمع بین سلامت جسمی و سلامت روحی و اقامه عزا جای نگرانی داشت و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اولین تجربه بود اما به لطف الهی این امر مهم محقق شد و مردم عزیز و هیئات مذهبی در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محافل باشکوهی را برگزار نمودند.

وی تأکید کرد: در فضای مجازی دشمنان تلاش می‌کردند نسبت به شرکت در مراسم عزای حسین رعب و وحشت ایجاد کنند اما به لطف خداوند شکست خوردند.