به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در شام میلاد نبی مکرم اسلام در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد اظهار کرد: قرآن کریم در مواقع متعدد از وجود نبی گرامی اسلام و فلسفه بعثت مطالبی بیان می‌کند که قابل‌توجه است.

وی افزود: تلاوت قرآن و تزکیه و تعلیم و تربیت برای رسیدن به جایگاه حقیقی انسان و رشد معنوی بسیار لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام طبق آیات قرآن از جنس انسان است و رحمت خداوند در وجود رسول خدا قرارگرفته و در مسیر هدایت امت بسیار حریص بوده‌اند و ابتلائات و گرفتاری‌های پیروان برای حضرت بسیار سنگین بود و هر فردی به رسول خدا رجوع کند حضرت بسیار رئوف و مهربان است.

مؤمنی یادآور شد: نبی خدا طریق سلوک برای بندگان را بیان فرموده‌اند و نبی خدا ارسال‌شده است که به بندگان بگوید بنده حقیقی خداوند باشید.

وی تأکید کرد: روایتی را عبدالله بن جندب از امام صادق علیه‌السلام بیان می‌کند مبنی بر این‌که شیطان دام‌هایی را در دنیا قرار داده است که متعدد هستند این دام‌ها و این دام‌ها برای محبین و دوستان اهل‌بیت است و محبین باید برای رهایی از دام‌های شیطان تلاوت و تزکیه و تعلیم را به‌صورت مستمر انجام دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: قرآن و روایت اهل‌بیت به‌عنوان برنامه هدفمند و سیره و سبک‌رفتاری اهل‌بیت به‌عنوان اسوه و الگو برای ما است و اگر کسی برنامه زندگی‌اش برگرفته از قرآن و روایات نباشد قطعاً به نتیجه معنوی نخواهد رسید.

مؤمنی در ادامه گفت: عیش الهی مقابل عیش شیطانی قرار دارد و عیش و لذت الهی بدون درک قرآن و عترت و برنامه‌ریزی قرآنی امکان‌پذیر نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بهترین و بزرگ‌ترین اسوه و الگو در عالم هستی وجود نبی مکرم اسلام است چراکه حضرت در تمام ابعاد زندگی ، برنامه ارائه می‌کند و تمام رفتار و گفتار حضرت بر اساس قوانین الهی بود.

وی تأکید کرد: دلیل هجوم و اهانت دشمن به نبی گرامی اسلام به همین دلایل است چراکه در دنیا شاهد رشد فرهنگ نبوی و تشیع هستیم و دشمن هم این مسئله را فهمیده است و نشان‌دهنده این است که اسلام و بیداری اسلامی در کنار فرهنگ تشیع عالم‌گیر می‌شود.

مؤمنی یادآور شد: جزو امت پیامبر اسلام بودن یک امتیاز است و باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم و به‌صورت مستمر به درگاه الهی شاکر باشیم و حمد الهی را به جا بیاوریم چراکه خیروبرکت و رحمت نبی گرامی اسلامی بی‌بدیل است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: نبی خدا به تمام انسان‌ها درس بندگی می‌دهد و باید زیادشدن ایمان و توکل را نسبت به خدا در ابتلائات زندگی بیشتر نماییم.

وی اظهار داشت: مواریث اصلی نبی خدا قرآن و روایات و اهل‌بیت است و متأسفانه قرآن در میان ما خیلی کمرنگ است و باید در زندگی پررنگ‌تر شود و باید بیشتر اهل قرائت و تدبر در قرآن باشیم.

مؤمنی تأکید کرد: اگر جوانان به قرائت قرآن مداومت داشته باشند از دام شیطان در امان خواهند بود.