به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: شهیدان سید محمدولی قرنی، صیاد شیرازی و قاسم سلیمانی، سپهبد‌های اخلاص در نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روشندل گفت: درایت امام (ره) و ایستادگی خالصانه کسانی مانند شهید قرنی و صیاد شیرازی در اوایل انقلاب نقشه گروهک‌های ضد انقلاب در انحلال ارتش را نقش برآب کرد.

وی شهید سید محمدولی قرنی را اولین شهید ترور در انقلاب خواند و افزود: نقش آفرینی این شهید بزرگوار در غائله کردستان وجلوگیری از جداسازی این بخش از کشور سبب شد منافقین تاب نیاورند و این شخصیت در نهایت توسط گروهک فرقان به فیض شهادت رسید.

سپهبد شهید سید محمدولی قرنی در سال ۱۲۹۲ در خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمد و پس از ورود به ارتش و مشارکت در طرح کودتا علیه حکومت پهلوی درسال ۱۳۳۶ دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد.

وی پس از انقلاب مسئولیت هایی، چون ریاست ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضویت در شورای انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

این شهید والامقام سرانجام در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروهک فرقان به شهادت رسید و در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به خاک سپرده شد.