به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دویست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و با حضور سلیمانپور معاون استاندار و مدیران کل ادارات و نماینده سایر نهادهای استان قم عصر امروز در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این نشست فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی در شهر مقدس قم بررسی شد و همچنین برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم که به عنوان روز قم نامگذاری شده است تبیین شد.

در ابتدای نشست این شورا داوود محبی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم در گزارشی از قرارگاه ۱۹ دی گفت: چند کمیته زیر مجموعه این قرارگاه است که قوی‌ترین کمیته، کمیته سلبی است که با همکاری برادران نیروی انتظامی و دفتر تبلیغات اسلامی در مباحث اجتماعی مانند عفاف و حجاب، نظارت بر اصناف و ناهنجاری که در خودروها و بوستان‌ها اتفاق می‌افتد و همچنین در بحث اعتیاد و خانواده فعالیت‌هایی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: قرارگاه ۱۹دی در سطح استان ۸۰ مرکز خانه سبز دارد که در سطح محلات مشاوره می‌دهند و چهار خانه سبز هم وجود دارد که افرادی که نیاز به درمان دارند به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند و در بحث مبارزه با بدحجابی هم اتوبوسی را برای گفت‌وگو و ارائه مشاوره با افراد بدحجاب تدارک دیده ایم که در سطح شهر فعالیت دارد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که مشاوران خانه‌های سبز توسط دفتر تبلیغات تأمین می شود، گفت: محور اصلی برنامه های فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی باید هسته مرکزی شهر باشد در حالی که تا کنون بخش زیادی از اقدامات این قرارگاه در حواشی شهر است بنابراین فعالیت ها محسوس نیست.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آغاز جشن های سالروز ورود حضرت معصومه سلم الله علیها از ۷ آبان‌ماه گفت: مردم قم دو دهه فجر دارند که یکی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن و دیگری در ایام سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم است که برکات زیادی را برای این شهر به همراه داشت.

وی با بیان اینکه برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت از ۷ آبان مصادف با شب سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم شروع می شود، گفت: برنامه ورود نمادین کاروان حضرت معصومه سلام الله عیلها در سالروز ورود هم از مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا حرم خواهد بود.

در ادامه ابوالقاسم مقیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در رابطه با برنامه های این سازمان در روز قم اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل نامگذاری این روز معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها است و وجود حضرت معصومه سلام الله علیها باعث شده که شهر قم در تاریخ اسلام بدرخشد و ملجأ عاشقان اهل بیت(ع) شود.

وی با اشاره به اهداف اقتصادی، فرهنگی، توسعه ای و امنیتی و اجتماعی از نامگذاری این روز به‌عنوان روز قم گفت: اتفاقی که در این روز باید انجام شود ایجاد حس تعلق برای اهالی قم و ترویج فرهنگ و هویت این شهر در سراسر کشور است و الهام بخش شدن شهر قم برای سایر شهرها باید دنبال شود.

مقیمی به فعالیت‌های انجام گرفته برای روز قم از جمله طراحی و فضاسازی بصری با استفاده از نمادهایی مانند حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این روز در میان اقشار مختلف پذیرفته شده است و باید روز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم به عنوان روز عید مطرح شود و برای این منظور شعار با آمدنت عید به قم می آید را برای این رو قرار دادیم.