به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم که به مناسبت هشتاد و چهارمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر انجام شد، اظهار کرد: در کشور کار دست جوانان است و بزرگ‌ترها هم باید پشتوانه جوانان باشند و با انتقال تجربه‌ها جوانان را در اداره امور کشور یاری کنند.

وی پیشگیری از اتفاقات و حوادث را جزء ماهیت هلال احمر دانست و افزود: هلال احمر باید نقش پیشگیری را در کار خود تقویت کند و با تذکر زبانی و حتی دادن امکانات به افرادی که در معرض آسیب هستند مانع از بروز اتفاقاتی شود که نیاز به کمک و امداد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ما نباید نسبت به تلفات جانی مردم بی تفاوت باشیم، گفت: برای هر نیروی انسانی در جامعه هزینه بالایی می شود و علاوه بر جهت مادی برای ما از نظر دینی هم حفظ جان انسان ارزش بالایی دارد و خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می فرماید قتل یک انسان مانند قتل همه مردم و نجات جان یک انسان ماننده نجات جان همه مردم است.

وی کار هلال احمر را دارای ارزش مادی و معنوی برای کشور و مردم دانست و گفت: شتاب در انجام مأموریت و وظایف هلال احمر ریشه قرآنی و انسانی دارد و نباید تعللی در مأموریت های امدادی صورت بگیرد.

سعیدی آسیب شناسی و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مجموعه هلال احمر را ضروری دانست و گفت: هلال احمر مانند کمیته امداد یک سازمان مردمی است و اعتبار آن به اعتمادی است که مردم به آن دارند و نباید بگذارید آسیب‌ها به اعتبار این سازمان لطمه بزند.

وی صیانت از اعتبار هلال احمر را مهم توصیف کرد و گفت: افرادی که لباس مقدس هلال احمر را به تن می کنند باید بدانند که مردم با دیدن این لباس احساس آمدن یک ناجی و کمک کننده را دارند و نباید با اعمال و رفتار خود به اعتبار این لباس آسیب بزنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت اقدامات جمعیت هلال احمر در زمینه واکسیناسیون و دعوت مردم به زدن واکسن را ضروری دانست و گفت: بیماری کرونا یک بیماری تفرقه انداز است و حتی در خانواده ها بین افراد تفرقه انداخته است در حالی که تفرقه در دین ما بسیار نهی شده است و موجب فساد روحی  و جسمی افراد جامعه می شود و باید به دولت کمک کنیم تا با واکسیناسیون همه مردم شر این ویروس هر چه زود تر کم شود.