به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، امور فرهنگی خواهران همزمان با یوم الله ۱۳ آبان ماه و ایام باکرامت معصومیه مراسم بزرگداشت «روز دانش آموز» را در آستان مقدس قم برگزار کرد.

در این مراسم که ويژه دانش آموزان دختر ۱۲ تا ۱۶ سال در سالن ولایت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، خانم مجیدی، استاد حوزه علمیه خواهران و پژوهشگر تاریخ اسلام با محوریت استکبار ستیزی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها برای دختران حاضر در جلسه سخنرانی کرد.

کارشناسی معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه شیعه در هر برهه‌ای از تاریخ که متولد شود باید بر محوریت امام و ولایت امام معصوم بر ضد فرعون ها و حاکمان طاغوتی قیام کرده و به پاخیزد، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به عنوان بانویی استکبار ستیز پس از هجرت اجباری امام رضا علیه‌السلام به ایران زمانی که جان امام زمان خود را در خطر دیدند، بدون ترس با راهبرد «هجرت» علیه مامون قیام کرده و در مسیر هجرت نقشه های مامون و فریب کاری او را برای مردم آشکار کردند.

وی با اشاره به اینکه در مقابله با طاغوت باید بر محوریت امام معصوم به مقابله و مبارزه اقدام کرد، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها هجرت خود را به عنوان یک راهبرد تاریخی برای مقدمه چینی نابودی حکومت طاغوت ها به دستور امام رضا علیه‌السلام و امام جواد و امام کاظم علیه‌السلام آغاز کردند.

مجیدی ادامه داد: دختران نوجوان و دانش آموز امروز نیز باید از حضرت معصومه سلام الله علیها در تمامی عرصه ها به عنوان یک بانویی برگزیده و اثر گذار تبعیت کنند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها با هجرت خود نه تنها حقانیت امام رضا علیه‌السلام را برای مردم آشکار کردند؛ بلکه با هجرت خود زمینه ایجاد آخرین انقلاب در عصر آخر الزمان یعنی انقلاب اسلامی ایرانی به رهبری امام خمینی(ره) را نیز فراهم کردند و امام خمینی(ره) که درس آموخته و تربیت یافته مکتب حضرت معصومه سلام الله علیها بود و در دامان مادر و عمه ای معصومه سرشت تربیت یافته بود برای مقابله با طاغوت زمان خود و آمریکا به عنوان شیطان اکبر و عامل فتنه گری و جنگ در جهان اقدام کرد.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید براینکه دختران موفق برای الگو برداری از شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها در ابتدا باید خودسازی کرده و در عرصه ایمان و تقوای الهی به اندازه وسع خود تلاش کرد و با فراگیری دانش و علوم و دستورات دینی اسلام مانند حضرت معصومه سلام الله علیها در برهه تاریخی که زندگی می‌کنند مسئولیت خود را در مقابل امام معصوم و نایب امام معصوم شناسایی کرده و پس از تشخیص وظیفه همانطور که امام خامنه ای فرموده اند آتش به اختیار برای قیام علیه طاغوت اقدام کند.

مجیدی یادآور شد: دختران دانش آموز باید بدانند که به عنوان رهروان راه حضرت معصومه سلام الله علیها نه تنها خود باید در صراط اسلام حرکت کنند بلکه باید بسته به شان معلمی و تربیتی بانوان، نسلی شایسته و ولایتمدار برای یاری امام معصوم تربیت کنند و این امر جز با تهذیب، تحصیل و تزکیه نفس ممکن نخواهد بود.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت «روز دانش آموز» به همراه نشست کارگاهی باموضوع «شناخت وانس با حضرت معصومه سلام الله علیها» برگزار شد؛ که در این برنامه ۶۴ نفر از دانش آموزان دختر قم از کانون های مساجد، پایگاه بسیج و دیگر نهادها حضور داشتند.

در این مراسم برنامه های شاد و متنوع ویژه نوجوانان ازجمله اهداگل و پذیرایی، همخوانی و مسابقه اجرا شد و به چهار نفر از دانش آموزان جوایز متبرک اهداشد.