به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام محمدرضا انصاری در گفت‌وگویی اظهار کرد: سفیران کریمه به همراه پرچم حرم مطهر بانوی کرامت با حضور در منزل دو خانواده قمی که بدون دریافت دیه از حق مسلم قصاص گذشته بودند تقدیر کردند.

وی گفت: هر دو خانواده هدف خود را از این اقدام تأسی به فرهنگ اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه عنوان کردند که با وجود سختی گذشتن از خون عزیزان خود، به این کار مبادرت داشته اند.  

مسئول واحد خدمات فرهنگی بانوی کرامت افزود: مادر یکی از مقتولان ابراز می‌کرد که طی دو سال که از قتل فرزندش می‌گذشت هر روز به حرم مطهر حضرت معصوم سلام الله علیها مشرف شده و از این بانو درخواست کرده که توان گذشتن از خون فرزندش را به او عنایت کنند و در نهایت در شهر کریمه اهل بیت(س) توانست این کار کریمانه را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین دیدار با خانواده‌هایی که در شرف رضایت و گذشت از قصاص قرار دارند هم در برنامه سفیران کریمه در ایام معصومیه قرار دارد و با هماهنگی ستاد دیه این اقدام هم در هفته آینده انجام خواهد شد تا در گرفتن این تصمیم سخت به آنها دلگرمی داده شود.