به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت محفل نوجوانان فاطمی را در اولین پنج شنبه ایام فاطمیه اول برپا کرده است.

این محفل عصر پنجشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان شماره ۴ مسجد اعظم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان و مداحی محمد یزدخواستی و امیرمهدی سنگ‌تراشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این محفل که با استقبال خوب نوجوانان برپا شد اظهار کرد: راجع به حضرت زهرا سلام الله علیها و کاری که ایشان کردند باید زیاد صحبت شود و دلیل اینکه سه دهه فاطمیه گرفته می شود و علما یک دهه را مشخص نکرده‌اند همین مطلب است.

وی با بیان اینکه ما باید ظلم هایی که به حضرت زهرا سلام الله علیها شده است را بازگو کنیم تا فراموش نشود، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها یک غصه سنگین تری داشتند و آن غصب حق امیرالمؤمنین(ع) و انحراف مسیر اسلام از مسیری بود که پیامبر(ص) ترسیم کرده بودند و برای آن زحمات زیادی کشیده بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اشتباهاتی که در صدر اسلام اتفاق افتاده همین امروز هم ممکن است تکرار شود، گفت: ما باید بدانیم که چرا مردم با اینکه با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کرده بودند ولی بعد از دو ماه بیعت خود را شکستند و چرا مردم راضی شدند که درب خانه دختر پیامبر(ص) شکسته شود و هیچ اعتراضی نکردند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام که در آن زمان یک نوجوان ۸ ساله بودند فرمودند جامعه آن روز دو مشکل داشت که این اتفاقات افتاد؛ اولین مشکل این بود که انسان های عالم و با نفوذ که باید مردم را بیدار می کردند ساکت شدند و از حق دفاع نکردند بنابراین وظیفه عالمان این است که حق را آشکار و از حق دفاع کنند.

پناهیان افزود: دومین دلیل این اتفاقات از نظر امام حسین علیه السلام این بود که مردم هم به برخی از عالمان دین که به دنبال بیداری بودند کمک نکردن و فقط تماشا کردند و حضرت زهرا سلام الله علیها که روشنگری می کردند را حمایت نکردند.