به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه سلامت غله و گندم مصرفی از اولویت‌های ما است، اظهار کرد: سبوس که فوائد زیادی برای بدن دارد برای مصارف دامی و … از آرد گندم جداسازی می شود که ما بر این کار نظارت داریم و برای استان سعی می کنیم درصدش را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نانواها برای راحت‌تر شدن کار از سبوس کمتر استفاده می کنند، گفت: از طرف دیگر نانی که سبوس بیشتر داشته باشد تیره‌تر می‌شود و مردم تمایل کمتری به آن پیدا می‌کنند ازاینرو بنرهایی تهیه شده که خواص و فوائد سبوس در آن بیان شده و در نانوایی ها نصب شده است.

مدیرکل غله و خدمات  بازرگانی استان قم با تأکید بر اینکه وقتی سلامت نان تأمین شود سلامت مردم هم تأمین می‌شود، افزود: ما ۵ کارخانه آرد در استان قم داریم و برای کنترل فعالیت‌های آنها کارگروه مشترکی از ادارات غذا و دارو، بهداشت، استاندارد، تعزیرات و غله تشکیل شده و این کارگروه از نزدیک محصولات را نمونه برداری و درصد سبوس آرد را تأیید می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر مصرف نان در استان قم نان سنگک است، افزود: ما کارگروهی را هم برای رصد حمل و نقل و نگهداری آرد در نانوایی‌ها تشکیل دادیم که به صورت هفتگی از واحد های نانوایی بازدید انجام می دهند.

محمدی افزود: ما همچنین برای بهبود کیفیت نان در استان قم یک وام ۸۰ میلیون تومانی را برای نانوایی‌ها تخصیص دادیم تا تجهیزات خود را نوسازی کنند.

وی ادامه داد: در استان قم یک سیلوی ۱۲۰ هزار تنی وجود دارد که حداقل برای مصرف ۳ ماه ذخیره گندم در آن نگهداری می شود و در موارد نیاز از ظرفیت سیلوهای بخش خصوصی هم استفاده می شود.