به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی در مراسم هیئت قرآنیان در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با بیان اینکه آیات قرآن کریم به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از خطر تحریف نام ائمه علیه السلام را مستقیما ذکر نکرده اند، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم از حضرت زهرا سلام الله علیها نیز مانند دیگر ائمه نام برده نشده است، اما منابع اهل سنت و منابع شیعی ذکر کرده اند که سوره کوثر به عنوان کوتاه ترین سوره قرآن کریم در شان حضرت فاطمه سلام الله علیها نازل شده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به شرح نزول سوره کوثر افزود: خداوند در طول زندگی حضرت رسول صلوات الله علیه و آله هفت فرزند به ایشان عنایت کرد که از این فرزندان شش تن فرزندان حضرت خدیجه و حضرت رسول صلی الله علیه و آله هستند و ابراهیم پسر حضرت رسول صلی الله علیه از همسر دیگر ایشان ماریه قبطیه است.

وی تصریح کرد: فرزندان حضرت رسول صلی الله علیه و آله در طول زندگی ایشان از دنیا رفتند و خداوند تنها حضرت زهرا سلام الله علیها را به ایشان عنایت کرد به همین دلیل عاص بن وائل پدر عمر و عاص حضرت رسول صلوات الله علیه وآله را مورد تمسخر قرار داد و ایشان را مقطوع النسل خواند.

خراسانی ادامه داد: پدر عمر وعاص به حضرت رسول صلوات الله علیه وآله گفت که دین اسلام با مرگ شما (پیامبر) از بین خواهد رفت و تمام خواهد شد؛ چرا که شما فرزندی ندارید که به هنگام این رویداد سوره کوثر برای آرامش و دلگرمی پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله بر ایشان نازل شد.

وی با تاکید بر اینکه کوثر به معنای خیر کثیر بوده و برای کوثر مصداق های زیادی بیان شده است، تصریح کرد:کوثر به خیر کثیری گفته می شود که انسان از این نعمت خدادادی برای سعادت و هدایت بشر در مسیر بندگی خداوند استفاده کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پیامبر و امام نبود؛ اما در زمانی که پس از رحلت شهادت گونه پیامبر صلی الله علیه و آله، امام علی علیه السلام به واسطه عهد الهی مامور به سکوت بود حضرت زهرا سلام الله علیها وظیفه مهم حفاظت از رسالت و امامت را بر عهده داشت.

خراسانی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در راه حفاظت از رسالت و امامت تا جایی پیش رفته که جان خویش را فدا کردند و زمانی که قنفذ برای دستگیری امیرالمومنین علیه‌السلام به در خانه بانو رفت حضرت زهرا سلام الله خود را سپر امامت کرده و مانع او شدند به همین دلیل قنفذ با ضربات تازیانه و فشار دادن در به پهلوی حضرت زهرا سلام الله علیها سینه و پهلوی ایشان را شکست و موجب شهادت حضرت زهرا و شهادت فرزندشان شد و به خاطر همین خوش خدمتی زمانی که سهم تمامی کارگزاران دولت اسلامی در آن عصر سکوت ۲۵ ساله امام علی علیه‌السلام نصف شد به خاطر تشکر از او در دولت اسلامی حقوق او نصف نشد.

وی با بیان اینکه گذر زمان موجب کم شدن خیرات و برکات کوثر نمی‌شود، گفت: گذر زمان موجب افزایش ارزشمندی، فزاینده شدن خیر و برکات و بالنده شدن کوثر می‌شود و امروز با وجود گذشت بیش از هزار و اندی سال از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها مردم حضرت زهرا سلام الله علیها را فراموش نکرده اند بلکه روز به روز دامنه خیرات و برکات حضرت زهرا سلام الله علیها برای جهانیان آشکار می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سردار سلیمانی برای بشریت مصداق کوثر است، ادامه داد: قدرت برای مستکبران و طاغوت ها خیر کثیر نیست: چراکه رهبران و روسای جمهور آمریکا با وجود اینکه قدرت داشتند نتوانستند از این قدرت خود استفاده کنند؛ در حالی که حاج قاسم سلیمانی از قدرت خویش برای نابودی داعش و کمک به بشریت و سعادت انسان ها استفاده کرد: بنابراین قدرت برای ایشان خیر کثیر بود.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها کوثر پرور هستند و اشخاصی مانند حاج قاسم سلیمانی زیر بیرق کوثر پرور حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت شده‌اند؛ بنابراین کوثر پروری حضرت زهرا سلام الله علیها همچنان در طول تاریخ ادامه دارد و از بین نرفته است.

خراسانی با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران مصداق کوثر است ، یادآور شد: قدرت جمهوری اسلامی ایران مصداق کوثر و خیر کثیر است؛ چرا که امام خامنه‌ای با استفاده از این خیر کثیر فاطمی زمینه حمایت از مظلومان عالم را فراهم کرده و به همین دلیل است که حاج قاسم سلیمانی در سخنان خود همواره تاکید می‌کرد که « هر کس صدای رهبری را نشنود صدای امام زمان علیه السلام را نخواهد شنید».