به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد برمایی در محفل سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت پیرامون مسائل خانواده و تربیت کودک، اظهار کرد: ماه شعبان ماه ناز کردن بنده برای خدا است و اگر این تکنیک را بلد باشیم می‌توانیم خیلی از حاجت‌های خود را هم از خدا بگیریم.

وی با بیان اینکه ما بلد نیستیم که چگونه حاجت های خود را از خدا بخواهیم گفت: گاهی به گونه ای حاجت خود را از خدا می خواهیم که طلبکارانه است ولی اگربه مناجات شعبانیه نگاه کنیم می بینیم که به ما یاد داده اند که اگر چیزی را از خدا می خواهیم باید با ناز کردن و اعتراف به کاستی‌های خودمان باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روابط خانوادگی هم ناز کردن گره گشا است، گفت: زود رنجی یک خطای رفتاری است و به معنی ناز کردن نیست و افرادی که زود رنج هستند بلد نیستند ناز بکشند بنابراین طرف مقابل نمی تواند درد دل خود را با این افراد بگوید.

وی با بیان اینکه برخی اخلاقیات مانع ارتباط عاطفی خوب ما با افراد خانواده است، گفت: زود رنجی و زود جوش آوردن از جمله هیجانات منفی هستند که باید سعی کنیم آن را در خود از بین ببریم تا ظرفیت ناز کردن دیگران را داشته باشیم و از خطای طرف مقابل خود بگذریم.

برمایی با بیان اینکه رفع اخلاقیات منفی رشد انسان را به دنبال دارد، افزود: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند هر کسی بتواند خود را از چهار چیز بازدارد سزاوار آن است که هرگز ناخوشآیندی نبیند؛ اول عجله و شتاب، دوم لجاجت، سوم خود بزرگ بینی و خود شیفتگی و چهارم سستی و تنبلی نسبت به اولویت های زندگی است.

وی با بیان اینکه هیچ مسأله ای مهم‌تر از مسأله خانواده نیست گفت: حتی در مسأله اقتصادی که به مشکلاتی برخورده‌ایم، دغدغه این را داریم که ازدواج ها به تأخیر افتاده و یا مرد دغدغه رفاه خانواده اش را دارد نشان می دهد که از موضوع خانواده در ایران موضوع مهمتری نداریم و باید سعی کنیم که روابط خانوادگی خود را بهتر کنیم.

کارشناس امور خانواده با بیان اینکه باید اولویت اول خود را روی خانواده بگذاریم، افزود: زشت ترین و بدترین حرف یک بنده و انسان این است که بگوید من همینی هستم که هستم زیرا انسان می تواند ارتقاء پیدا کند و اخلاقش بهتر شود و برای این کار باید اخلاقیات منفی را از وجود خود برطرف کنیم.