به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی اصغر جعفری طی گفت‌وگویی با اشاره به خدمات نوروزی واحد کفشداری گفت: در طول نوروز ۱۴۰۱ و با توجه به حضور چشمگیر زائران، ۲۱ پیشخوان کفشداری در بخش‌های بانوان، آقایان و خانوادگی آماده خدمت رسانی به زائران است.

مسئول واحد کفشداری حرم بانوی کرامت افزود: ساعات کاری کفشداری ها بیشتر به صورت شبانه روزی بوده و در ایام پیک و ساعات شلوغی به صورت مستمر و با نیروهای بیشتری این خدمات ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نیروهای کفشداری نایلون های یکبار مصرف نیز به مراجعین می دهند تا زائرانی که قصد استفاده از پلاستیک کفش دارند با مشکلی مواجه نشوند.

جعفری تاکید کرد: یکی دیگر از خدماتی که توسط نیروهای کفشداری در طول نوروز ۱۴۰۱ انجام می شود در قالب طرح خادمان سلامت است که توزیع ماسک را بر عهده دارند و در صورتی که زائری نیاز به ماسک داشته باشد می تواند از خادمان سلامت، ماسک دریافت کند.

وی یادآور شد: راهنمایی زائر، جمع آوری کفش های پیدا شده، واکس صلواتی شب های چهارشنبه و جمعه در صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام و ضد عفونی قفسه ها با محلول مخصوص، ساخت مجدد پلاک های معیوب و گم شده از دیگر خدماتی است که توسط واحد کفشداری های حرم بانوی کرامت انجام می شود.

جعفری در ادامه گفت: شناسایی کفش های پیدا شده و تطبیق با مشخصاتی که صاحبان آن ها اطلاع داده اند، ارسال کفش های پیدا شده از طریق پست به درب منازل زائران نیز به صورت مستمر توسط واحد کفشداری در دو بخش آقایان و خانم ها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بهتر است زائران در صورت امکان کفش های خود را به جهت جلوگیری از آلودگی داخلی و گم شدن، حتما به واحد کفشداری تحویل دهند.

مسئول واحد کفشداری حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: خادمان کفشدار آقا و خانم  به صورت شبانه روزی در ۶ شیفت ۴ ساعته آماده خدمات رسانی هستند و دکترهای متخصص، اساتید حوزه و دانشگاه، طلبه های حوزه علمیه و افراد نظامی بیشترین قشری هستند که به عنوان خادم افتخاری در کفشداری ها خدمت رسانی می کنند.

جعفری یادآور شد: با توجه به گستردگی واحد های کفشداری در تمام نقاط حرم بانوی کرامت، زائرین بیشترین مراجعه و تعامل را با واحد های کفشداری دارند و در صورت نیاز به راهنمایی می توانند در سریعترین زمان ممکن به کفشداری ها مراجعه کنند.

وی افزود: در ایام نوروز با توجه به حضور چشمگیر زائران، ۵۰۰ خادم کفشدارنیز به صورت فوق العاده  در کنار دیگر کفشدارها در واحد ها حضور دارند تا زائران با رفاه بیشتری بتوانند در حرم بانوی کرامت حضور پیدا کنند.

جعفری اظهار داشت: پشتیبانی و تجهیز از واحد کفشداری بانوان نیز از دیگر خدماتی است که توسط واحد کفشداری آقایان انجام می شود و به دنبال این هستیم که در آینده نزدیک نیروهای کفشدار به واحد های کفشداری اضافه شود.

وی گفت: هر ۶ ماه یکبار تمامی پلاک های کفشداری ها تعویض و اصلاح می شود و به صورت مستمر نیروهای آقا در صحن ها کفش های جامانده را جمع آوری و ساماندهی می کنند.

جعفری خاطر نشان کرد: در صورت گم شدن کفش در کفشداری رضایت صاحبان کفش حتما اخذ می شود و به صورت جایگزین معادل ریالی و یا کفش نو به صاحب کفش اعطا می شود.

وی در پایان با توصیه به زائران گفت: وظیفه واحد کفشداری ها دریافت کفش از زائران است در حالیکه بعضا مشاهده می شود زائران اصرار دارند دیگر وسایل را به صورت امانی به کفشداری تحویل بدهند به همین خاطر تقاضا داریم زائران فقط کفش های خود را تحویل بدهند و جهت تحویل دیگر وسایل حتما به بخش امانت داری حرم بانوی کرامت مراجعه کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.