به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به تفسیر آیات جزء ۲۹ قرآن کریم گفت: موضوع قدرت امت اسلامی در ابتدای سوره  قلم مورد تذکر واقع شده است که در ابتدای این سوره خداوند به قلم قسم یاد می‌کند چراکه قلم وسیله‌ای برای انتقال علم، دانش و معارف از نسلی به نسل دیگر است و همین انتقال دانش رفته رفته باعث گسترش علم و دانش می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل قدرت یک امت علم و دانش است و در آیات متعدد اهمیت علم آموزی ذکر شده است و خداوند به کسانی که اهل علم و دانش باشند درجات عظیمی عطا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم، علم آموزان و کسانی که اهل علم نیستند باهم قابل مقایسه نیستند و مراتب اهل علم بالاتر از کسانی است که به دنبال علم آموزی نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طبق روایت نبی گرامی اسلام، گران بهاترین مردم عالم ترین آن هاست و کم بهاترین مردم کسی است که دانش کمتری دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حضرت علی علیه السلام ، علم را مایه قدرت و تسلط دانسته اند و می فرمایند هر کسی علم را به دست بیاورد بر دیگران برتری پیدا می کند و هر کسی از علم بی بهره باشد دیگران بر او مسلط خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: طبق فرموده حضرت علی علیه السلام ، در شرافت علم و دانش همین بس که کسانی که دانش ندارند نیز مدعی دانش هستند و اگر به آن ها لقب دانشمند داده شود خوشحال می شوند.

وی در ادامه گفت: امروزه امت و نظام اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و با تقویت علمی قدرتمند شده و توانسته است در بسیاری از شاخه های دانشی با غربی ها هم ردیف و سبقت بگیرد.

حاج ابوالقاسم دولابی خاطر نشان کرد: تعداد دانشگاه های ایران که پیش از انقلاب ۱۵ واحد دانشگاهی بود به حدود ۳ هزار واحد دانشگاهی افزایش پیدا کرده و تعداد دانشجویان نیز از ۱۵۰ هزار به ۴ میلیون دانشجو رسیده و مقالات علمی دانشجویان ایرانی در منطقه اول و در جهان رتبه ۱۶ را دارد.

وی افزود: ایران اسلامی در زمینه فناوری و تحقیقات سلول های بنیادی جزو ۱۰ کشور جهان است و در حوزه هوا فضا، فناوری نانو، تولید واکسن کرونا و.. پیشرفت های علمی بسیاری داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از شاخه های علم و دانش که در زمینه قدرتمندی نظام اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت و آگاهی از حیله‌ها و ترفندهای دشمن، پاسخگویی به شبهات و جهاد تبیین است که نباید از آن‌ها غافل شد.